سردار مارانی:

امسال توزیع نوشت افزارهای اهدایی رهبری درسیستان و بلوچستان 4 برابرافزایش یافت

فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در جنوب شرق کشور گفت: توزیع نوشت افزارهای اهدایی رهبر معظم انقلاب در سیستان و بلوچستان امسال در مقایسه با سال گذشته چهار برابر افزایش یافته است
کد خبر: ۸۷۵۲۵۹۶
|
۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۱
سردار سرتیپ پاسدار محمد مارانی روز دوشنبه در حاشیه توزیع نوشت افزارهای اهدایی رهبر معظم انقلاب درمدرسه استثنایی زاهدان در گفت و گو با خبرنگارخبرگزاری بسیج ازاستان سیستان وبلوچستان  اظهار داشت: این اقدام خداپسندانه در سیستان و بلوچستان از سال 88 با حضور سردار شهید شوشتری آغاز و همچنان با قوت ادامه دارد.
وی تصریح کرد: امسال با وجود اعتبارات محدود قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه توزیع بیش از 31 هزار بسته نوشت افزار با اعتبار پنج میلیارد ریال از سوم مهر بین دانش آموزان نیازمند سیستان و بلوچستان آغاز شده به طوری که در مقایسه با حدود هشت هزار بسته سال گذشته رشد چهار برابری نشان می دهد.
وی افزود: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید با برنامه ریزی های صورت گرفته مقرر شده است در منطقه جنوب شرق و در استان های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان و دیگر مناطق محروم توزیع نوشت افزار به دانش آموزان نیازمند صورت گیرد.
فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در جنوب شرق کشور تصریح کرد: با همکاری آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان نیازمندی های این حوزه شناسایی شده که ساختن مدارس و توزیع لوازم التحریر از جمله بخشی از نیازهاست که در دستور کار قرار گرفته است.
وی افزود: با برنامه ریزی های صورت گرفته مقرر شده با توجه به نیاز فراوان سیستان و بلوچستان به فضاهای آموزشی بین 60 تا 100 مدرسه امسال در این استان ساخته شود.
وی تاکید کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کنار ماموریت اصلی خود یعنی تامین امنیت؛ همچنین محرومیت زدایی، اقتصاد مقاومتی و رفع نیازهای فرهنگی را در اولویت برنامه های خویش قرار داده تا مردم مناطق محروم از مزایایی آنها بهره مند شوند.
مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان نیز در گفت و گو با خبرنگاربسیج با قدردانی از تلاش های سپاه پاسداران با این نهاد گفت: حدود 100 هزاربازمانده از تحصیل در استان وجود داشت که با تلاش و همکاری همه دلسوزان بخشی از این افراد جذب کلاس های درس شده یا در حال جذب هستند.
علیرضا نخعی افزود: برخی از مشکلات بازماندگی از تحصیل دانش آموزان استان نداشتن تمکن مالی خانواده در تامین مایحتاج اولیه تحصیل دانش آموزان است که امیدواریم با کمک خیران و انجام اقدامات خداپسندانه زمینه فراگیری علم و دانش همه افراد جامعه فراهم شود.
وی با بیان اینکه بیش از 60 هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل سیستان و بلوچستان نیازمند کمک فوری هستند گفت: خیران نیک اندیش می توانند این نهاد را در رفع نیازهای آموزشی این دانش آموزان یاری رسانند.
به گزارش ایرنا هم اینک افزون بر 620 هزار دانش آموز در 6 هزار و 700 مدرسه در حال تحصیل و افزون بر 36 هزار فرهنگی نیز سکان دار تعلیم و تربیت استان هستند.
ارسال نظرات