خبرهای داغ:

یادداشت حبیب احمدزاده در سالروز شکست حصر آبادان

ما مردمان غرب و جنوب این کشور، درد همه مردمان سوریه، عراق، لیبی، یمن و فلسطین را بخوبی درک می‌کنیم چون خود نیز روزی صلیب و لقب آواره جنگی را بر دوش زخمی خود و خانواده‌هایمان کشیده‌ایم.
کد خبر: ۸۷۵۲۴۰۵
|
۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، حبیب احمدزاده نوبسنده و مستندساز کشورمان در یادداشتی به روز 5 مهر سالروز شکست حصر آبادن پرداخته است.

***

امروز سالگرد شکست حصر آبادان در پنجم مهر سال شصت است. آن روزها آنقدر محاصره یکساله شهر در نظرمان طولانی بود که فکر می‌کردیم قرن‌هاست که شهر ما در حصر است و هرگز موقعیتی غیر از این قبلا وجود نداشته، انتهای جاده‌های رو به بیرون شهر بگونه‌ای برایمان در افسانه‌ها می‌زیستند که انگار هرگز روزی نمی‌رسید که دوباره بتوانیم  بر این جاده‌ها گام نهاده و به انتهای این خوشبختی دست یافته و برای مرخصی و دیدن خانواده‌های جنگ‌زده‌مان به شهرهای دور و نزدیک برویم.

براستی و از ته دل و بدون هیچ شکی می‌گویم که ما مردمان غرب و جنوب این کشور، درد همه مردمان سوریه، عراق، لیبی، یمن و فلسطین را بخوبی درک می‌کنیم چون خود نیز روزی صلیب و لقب آواره جنگی را بر دوش زخمی خود و خانواده‌هایمان کشیده‌ایم. بدین‌گونه شاید همگان نیز بتوانند حس کنند که شکستن محاصره شهرم پس از یکسال برای امثال من، چه خاطره روح افزایی است و نیز تشکر از یاری و آغوش کمک دیگر هموطنانم در اقصا نقاط  این سرزمین که باعث شد هیچ ایرانی جنگ‌زده‌ای به مانند مردمان امروز سوریه مجبور به ترک کشور نگردد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها