فرمانده سپاه تنگستان:

زبان شعر بهترین ابزار برای انتقال فرهنگ مقاومت است/برگزاری محفل شعر بسیج به مناسبت هفته دفاع مقدس در تنگستان

بوشهر- فرمانده سپاه تنگستان گفت: زبان شعر ابزاری مهم جهت انتقال حماسه های جنگ تحمیلی و فرهنگ ناب مقاومت و ایثار به نسل های آینده است.
کد خبر: ۸۷۵۰۹۰۵
|
۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۸
به گزارش خبرگزاری بسیج در تنگستان، محمد علی ملاکی عصر امروز در محفل شعر بسیج که به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شده بود گفت: هر شاعر با ایده، فکر و خلاقیتی که دارد تلاش می کند جوانمردی و دلاورمردی های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس را به ذهن مخاطب انتقال دهد

وی افزود: شاعران بسیجی با خلق آثار ارزشمند خود در حوزه شعر دفاع مقدس در ترویج فرهنگ ایثار ایفاگر نقش مهمی هستند و به طور حتم خود شاعران نیز بر اهمیت و اثر گذاری شعرشان بر فرهنگ های ارزشی به خصوص شعر مقاومت خواهد واقف خواهند بود.

ملاکی تصریح کرد: شاعران فرهیخته تنگستان با پرداختن به شعر حماسی کمک بزرگی را به مجموعه بسیج در انجام ماموریتشان خواهند کرد و به طور مسلم کاری که با زبان شعر می توان انجام داد و اثر پذیری آن را مشاهده کرد در شیوه های دیگر به ساعت های صرف زمان و هزینه نیاز دارد که این خود از ارجعیت شعر بر دیگر شیوه هاست.

وی از برگزاری محافل شعر بسیج در هر سه ماه یکبار در طول سال خبر داد و گفت: در آینده ای نزدیک با هماهنگی و برنامه ریزی فرهنگی اجتماعی سپاه تنگستان محفل شعر بسیج با موضوع محرم با حضور کلیه شاعران تنگستان و با دعوت از شاعران مطرح استانی برگزار خواهد شد.


در این آیین ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تنگستان نیزگفت: امروز اگر بخواهیم در جنگ نرم موفق شویم می توانیم با تکیه بر شعر در صحنه نبرد نرم با دشمنان نیز پیروز میدان باشیم.

عباس جاودانی افزود: در شهرستان تنگستان شاعران بسیاری خوبی داریم که به تناسب زمان و در فواصل مختلف و طول سال شب شعر های متعددی برگزار می شود که شاعران تنگستانی سروده های خود را در این محافل شعر می سرایند.

ارسال نظرات