خبرهای داغ:
اسقف اعظم کلیسای وانک:

احترام و همزیستی مسالمت‌آمیز ادیان در ایران مشهود است

آنانیا گوجانیان اسقف اعظم کلیسای وانک گفت: همه خارجی‌ها به ویژه آمریکا و اسرائیل باید ایران را الگوی خود قرار بدهند، ما اینجا واقعا احترام و همزیستی مسالمت‌آمیز را حساب می‌کنیم.
کد خبر: ۸۷۵۰۷۶۶
|
۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج،  اسقف اعظم کلیسای وانک، آنانیا گوجانیان در حاشیه سفر هیئت مدیران رسانه‌ای کشورهای مختلف ارمنی‌زبان به اصفهان درباره شرایط اقلیت‌های مذهبی در ایران و جوسازی‌هایی که درباره وضعیت اقلیت‌ها در ایران صورت می‌گیرد، اظهار داشت: ما به عنوان شهروندان این کشور خودمان را اقلیت محسوب نمی‌کنیم.

وی در ادامه افزود: ما خود را ایرانی می‌دانیم و از همه امتیازاتی و امکاناتی که دوستان فارسی زبان و مسلمانمان بهره‌مند هستند، برخورداریم. بنابراین هیچ مشکلی بدین لحاظ نداریم چرا که ما هم یک ایرانی در این کشور هستیم.

گوچانیان با اشاره به اینکه از خارج از ایران مأموریت حضور در ایران را پیدا کرده، گفت: واقعا احترام و لطفی که از این دولت می‌بینم به خوشحالی‌ام اضافه می‌کنم.

 

وی یادآور شد: من با دیدن فرهنگ و زبان این مملکت احساس افتخار می‌کنم که اینجا هستم، بنابراین خودم را یک خارجی نمی‌دانم و مثل همه مردم ایران با آنها هم‌میهن هستم.

اسقف اعظم کلیسای وانک درباره نحوه ارتباط غرب با ایران گفت: بارها در صحبت‌هایم گفته‌ام که همه خارجی‌ها به ویژه آمریکا و اسرائیل باید ایران را الگوی خود قرار بدهند واقعا ما اینجا احترام و همزیستی مسالمت‌آمیز را احساس می‌کنیم و این را باید دنیا بداند.

وی در پایان گفت: لطف مردم و دولت ایران شامل حال ما است و این سمبلی باید برای همه جهان باشد، کشورهای خارجی خیلی چیزها باید از ایرانیان یاد بگیرند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها