حمیدرضا
معاون هماهنگ کننده سپاه استان ایلام/
معاون هماهنگ کننده سپاه استان ایلام:سرباز مایه عزت کشور است و برای رسیدن به قله های ایمان، ترقی و پیشرفت باید سرباز با نشاط داشته باشیم
کد خبر: ۸۷۴۹۹۵۱
|
۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ سرهنگ پاسدار جمال شاکرمی معاون هماهنگ کننده سپاه امیرالمومنین(ع) در اردویی سربازان ستاد سپاه استان ایلام در اردوگاه شهدای هفتم تیر شهرستان ایوان بیان کرد: سربازان در دفاع مقدس نقش برحجسته ای داشتند و برای بالای مرتبه شهیدان سرباز این روز را روز گرامی داشت سرباز است .

وی افزود: بخش بزرگی از رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس سربازان تشکیل می دادند و در عملیات کربلای 10 پای ارتفاعات نزدیک شهر ماووت شهید سمیر معصومی برای کل گردان مستقر در آنجا سخنرانی کرد که جایگاه بالای سرباز را نشان میدهد.

سرهنگ شاکرمی دوران سربازی را دوران خود سازی برای بالا بردن شخصیت وجودی سرباز دانست و اظهار کرد: دفاع مقدس مستندی از حادثه عاشوراست که درس ایثار و از خودگذشتگی و شهادت طلبی را به ما یاد می دهند.

معاون هماهنگ کننده سپاه استان ایلام ابراز کرد: دفاع مقدس دوران طلایی بود که در برابر همه دنیا ایستادگی کردیم و این تفکر زیبا باعث شده که امروز در منطقه خاورمیانه حرفی برای گفتن داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه صدام حسین برای تحمیل کردن جنگ به ما فقط 80 میلیارد دلار از اعراب بودجه دریافت کرد؛ افزود: دو کشور فرانسه و شوروی 15 میلیارد دلار با تانک های پیشرفته، هواپیما و موشک های با قدرت تخریب بالا و تجهیزات دیگر در اختیار عراق گذاشتند.

سرهنگ جمال شاکرمی عنوان داشت: در برابر این همه تجهیزات دشمن ما حتی سیم خار دار نداشتیم و تنها سوریه ارابه و موشک های با برد 20 کیلومتر به ایران فروخت در حالی که هیچ جا به ما هیچ تجهیزاتی نمی فروخت.

این مسئول نظامی ستاد سپاه ایلام، گفت:رزمندگان ما اینگونه در برابر دشمن ایستادند و یک لحظه غفلت نکردند و پا پس نکشیدند.

وی به بالا بودن توان موشکی ایران اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری بر نقطه زنی موشک ها تاکید دارند که نکند در جنگ موشک به هدف نخورد و خون بی گناهی پایمال شود.

وی در آخر ابراز کرد: سرباز مایه عزت ماست و برای رسیدن به قله های ایمان، ترقی و پیشرفت باید سرباز با نشاط داشته باشیم که در دوران خدمت آمادگی نه گفتن به بعضی از خواسته ها را یاد می گیرید.

در آخر مسابقات طناب کشی سرباز برگزار شد و به تیم های اول تا سوم جوایزی اهداء شد.

ارسال نظرات