به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج اصناف و بازاریان کشور، غلامرضا حسن پور رئیس سازمان بسیج اصناف و بازاریان کشور در پی به قتل رسیدن بسیجی عزیز محمد حق شناس در ایام غدیر خم بیانیه ای به شرح زیر صادر کرد
کد خبر: ۸۷۴۸۱۷۲
|
۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۷

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

خانواده محترم حق شناسی سلام علیکم  ضایعه درگذشت بسیجی عزیز ؛ مرحوم مغفور محمد حق شناسی را که در مسیر کسب روزی حلال مورد حمله عده ای از خدا بی خبرواقع شد و بصورت ناجوانمردانه و مظلومانه ، در ایام عید غدیر خم به قتل رسید را تسلیت عرض مینمایم و از خداوند متعال رحمت واسعه برای آن سفر کرده و صبری جمیل و اجری جزیل و عظیم ، برای خانواده و بازماندگان محترم حق شناسی که با تقدیم شهیدان کرامی خود در دفاع مقدس ، دین خود را به انقلاب ادا نمودند ، خواستارم . این جنایتِ بی سابقه در بازار یزد ، در وهله اول امنیتِ شهر یزد ، بویژه بازار، که به تدین و امنیت مشهوراست را نشانه گرفته و از طرفی خانواده ای شهید داده را داغدار نموده است . بنا بر این نکاتی را متذکر می شوم:

  -1زمانی که بنده توفیق خدمتگذاری در بسیج اصناف یزد را بعهده داشتم ، بارها به مناسبتهایِ مختلف ، بویژه اجرایِ طرح نمازاول وقت در بازار ، از مسئولینِ سیاسی ، انتنظامی و نظامی ، خواستم که فکری برای امنیت بازار برداشته شود و خدماتِ بازاریانِ متدین در طول انقلاب و دفاع مقدس و همکاریهای آنان در حال حاضر ، با تامینِ امنیت ارج نهاده شود ؛ ولی متاسفانه توجهی به این امر نشد وتذکراتِ سالهای اخیر بی پاسخ ماند .

 -2این اتفاق و اتفاقات مشابه در سراسر کشور ، بویژه در صنف طلا و جواهر ، نگرانیهای جدی را بوجود آورده و علاوه بر ضایعاتِ جبران ناپذیری که متوجه افراد شده و می شود ؛ امنیت بازار ، بویژه این صنف محترم را بر هم زده است که باید مسئولین محترم ، خاصه اعضای شورای تامین ، در سراسر کشور ، فکری اساسی برای این موضوع بردارند و بدانند که بازاریان محترم در این زمینه کمال همکاری را با آنها خواهند داشت .

 -3اگر مسئولین محترم که در زمینۀ کارِ ارزشمندِ حفظِ میراث فرهنگی ، بویژه در بازارها و بخصوص در بازار یزد برنامه ریزی کرده و هزینه های هنگفتی را صرف می کنند ، فقط یک دهم از این هزینه ها و مواظبت ها را برای امنیت بازار خرج کنند ، قطعا شاهد اینگونه خسارات مادی و معنوی نخواهیم بود . میراث فرهنگی ، کسب و کار ، تجارت و ... بدون امنیت ، ارزشی نخواهد داشت و چنانچه از این جریان و جریاناتِ مشابه ، بسادگی عبور کنیم ، قطعا اراذل و اوباش ، دشمنانِ داخلی و خارجی ، بویژه گروههایِ معاند ، به ما طمع نموده و فضا را برای جولان ، مهیا می بینند.

4- مسئولین محترم باید توجه داشته باشند که امنیت ، حد اقل انتظار مردم و بازاریان از دستگاههای اجرائی است که باید بنحو احسن در تمام زمینه ها ایجاد گردد و این خود یکی از حقوق اولیه شهروندی است که بعهده مجریان امور بوده و در راس همه امور قرار دارد و قطعا خود به این امر واقفند.

 -5بسیجیان اصناف و بازار ، آمادگی خود را جهت تامین امنیت بازار همانند اوائل انقلاب و دوران دفاع مقدس اعلام نموده و چنانچه مسئولین محترم الزامات آن را فراهم نمایند ، با همکاری کسبه محترم و در کنار نیروهای خدوم و دلسوز انتظامی ، خواب اراذل و اوباش را برای نا امن کردن جامعه پریشان خواهیم نمود . در این روزها که فضای جامعه به مناسبت هفته دفاع مقدس آکنده از یاد شهداست ، از خدا می خواهیم مرحوم محمد حق شناسی را در زمره شهدا قرار داده و با شهدا محشور گرداند .والسلام

غلامرضا حسن پور اشکذری

مسئول بسیج اصناف و بازاریان کشور

ارسال نظرات