کارشناس دینی:

غدیر برای دوام عزت و شکوه اسلام بود

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بروجن گفت: غدیر از اساسى‏ ترین برنامه‏ هاى پیامبر خدا(صلی الله علیه و آله و سلم) براى دوام و عزت و شکوه اسلام و قرآن بود.
کد خبر: ۸۷۴۷۸۴۳
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت‌الاسلام مجید الهیان با اشاره به برگزاری جشن های هفته ولایت و امامت و برنامه های متنوع فرهنگی، هنری و معنوی در سطح شهرستان بروجن از سوی تشکل های مردمی و دستگاه های فرهنگی، بر اجرای باشکوه این برنامه ها تأکید کرد.

حجت‌الاسلام الهیان در مورد واقعه غدیر خم گفت: پیامبر گرامى (صلی الله علیه و آله و سلم ) در سال دهم هجرت براى انجام فریضه و تعلیم مراسم حج به مکه عزیمت کرد. این بار انجام این فریضه با آخرین سال عمر پیامبر عزیز مصادف شد و از این جهت آن را حجة الوداع نامیدند. افرادى که به شوق همسفرى و یا آموختن مراسم حج همراه آن حضرت بودند تا صد و بیست هزار تخمین زده شده اند.

وی افزود: باید در این راستا برای بهتر و باشکوه ‌تر برگزارکردن برنامه‌های هفته ولایت و غدیر خم از تمام ظرفیت‌های مردمی و هیئت های مذهبی شهرستان استفاده کنیم.

الهیان، تصریح کرد: غدیر از اساسى‏ ترین برنامه ‏هاى پیامبر خدا(صلی الله علیه و آله و سلم) براى دوام و عزت و شکوه اسلام و قرآن بود. او در بازگشت از حجة‏الوداع آخرین رسالت ‏خویش را انجام داد.

ارسال نظرات