عضو انجمن مدرسان اقتصاد مقاومتی در گفتگو با «بسیج» مطرح کرد

حمایت از صنایع کوچک، گامی اثر گذار در تحقق اقتصاد مقاومتی

کریمی بیرانوند با بیان اینکه در واقع محوریت طرح‌ها و برنامه‌های اقتصادی باید تقویت تولید داخل باشد افزود: مردم کشورمان از روحیه پشت‌ میزنشینی و کارمندی به سمت روحیه کارآفرینی و تولید روی بیاورند.
کد خبر: ۸۷۴۶۷۵۸
|
۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۱

 محمود کریمی بیرانوند کارشناس مسائل اقتصادی و عضو انجمن مدرسان اقتصاد مقاومتی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: اقتصاد روز دنیا به ما می‌گوید که تنها راه برون‌رفت کشور از وضع کنونی اقتصادی، تقویت جنبه تولید در کشور است.

وی با بیان اینکه در واقع محوریت طرح‌ها و برنامه‌های اقتصادی باید تقویت تولید داخل باشد افزود: باید  بتوانیم هم‌زمان مشکلات مربوط به تورّم و بیکاری را حل کنیم لذا برای این منظور باید مردم کشور از روحیه پشت‌ میزنشینی و کارمندی به سمت روحیه کارآفرینی و تولید روی بیاورند که البته این کار نیاز به زیرساخت‌هایی هم دارد که نهادهای اجرایی باید فراهم کنند.

بیرانوند بیان داشت: علاوه بربحث وظایف نهادهای قانونی در کشور، خود مردم نیز باید انگیزه تولید را دارا باشند؛ حرکت به سمت کسب‌وکارهای کوچک که با هزینه‌های پایین راه‌اندازی می‌شوند از این ‌دست عملیات‌هاست.

این کارشناس مسائل اقتصادی در خاتمه افزود: برای این منظور می‌توان به افراد موفق یا نهادهایی که می‌توانند در این زمینه مشاوره دهند مراجعه داشت و این در حالی است که قدم اول برای این کار مطالعه و آگاهانه حرکت کردن است.

ارسال نظرات