یک کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با «بسیج»:

حقوق‌های نجومی، از هم گسیختگی قانون پرداخت حقوق است

بیژن عبدی گفت: حقوق‌های نجومی، از هم گسیختگی قانون در پرداخت حقوق کارکنان و مدیران را به اثبات رساند بانک‌ها برای وام قرض الحسنه مدیران به حساب اندوخته جاری مردم دست درازی کرده که تخلف آشکار محسوب می‌شود.
کد خبر: ۸۷۴۶۰۸۵
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۹
بیژن عبدی اقتصاددان و استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به حقوق نجومی‌ها اظهار داشت: حقوق‌های نجومی، از هم گسیختگی قانون در پرداخت حقوق کارکنان و مدیران را به اثبات رساند.

وی با بیان اینکه تخلفاتی که بانک‌ها از اندوخته جاری مردم انجام داده‌اند افزود: برداشت مستقیم و غیر مستقیم به عنوان حقوق توسط هیات مدیره صورت گرفته است؛ بانک‌ها برای وام قرض الحسنه مدیران و کارمندان بانک به  حساب اندوخته جاری مردم  دست درازی کرده که تخلف آشکار محسوب می‌شود.

عبدی در ادامه بیان داشت:  پرداخت وام قرض الحسنه  به مدیران ارشد بانکی با بازپرداخت 4 درصد، سوء استفاده مالی محسوب شده است  لذا باعث کاهش  انگیزه اعتماد در کارمندان و کارگران  را ایجاد کرده است.

این استاد دانشگاه خاطر نشان کرد: تفاوت بسیاری بین خدمات  کارمند با مدیر ارشد وجود دارد و  بی انگیزگی حاصله  انکار شدنی نیست، راه‌های فرار زیادی در پرداخت ناعادلانه حقوقی دیده می‌شود.

این کارشناس مسائل اقتصادی خاطر نشان کرد: علی رغم اینکه دولت در جریان حقوق نجومی‌ها مقصر است سازمان‌های و بانک‌هایی که تخلفات حقوقی انجام داده‌اند جرم بدتر از گناهی را مرتکب شده‌اند و باید به آنها گفته شود اگر خلا قانونی موجب حقوق نجومی شد و اگر در دیزی باز است  چرا برخورد قاطعانه انجام ندادید و باعث شدید تا  اعتماد مردم از بین برود و  دچار  تخطی و سوء استفاده شدید،لذا در قانون سقف پرداخت‌ها را باید مشخص کرد تا انگیزه کاری از دست رفته به کارکنان برگردد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار