مدرس دانشگاه در گفتگو با «بسیج» مطرح کرد

تشدید مصرف گرایی در جامعه با تبلیغات ناسالم تلویزیونی

مسئول بسیج اساتید چهارمحال و بختیاری گفت: ترغیب و تشویق مردم به نوعی از زندگی که همان تجمل گرایی است و نشان دادن خانه های آنچنانی در تلویزیون،میان گروه های سطح پایین و بالای جامعه رقابت ناسالمی را ایجاد می کند.
کد خبر: ۸۷۴۵۷۰۴
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۶

احمد رضا بسیج مسئول بسیج اساتید چهارمحال و بختیاری و مدرس دانشگاه در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج با اشاره به تبعات مصرف گرایی و تبلیغ تجمل گرایی در رسانه ملی اظهار داشت: متأسفانه مصرف گرایی به عنوان یکی از معضلات فرهنگی جامعه که از ابتدای انقلاب اسلامی وجود داشته و در دوران های مختلف هم به آن دامن زده شده در حال حاضر با تبلیغات صدا و سیما شدت بیشتری یافته است.

این استاد دانشگاه افزود: ترغیب و تشویق مردم به نوعی از زندگی که همان تجمل گرایی است و نشان دادن خانه ها، اسباب و وسایل و پوشاک آنچنانی در تلویزیون میان گروه های سطح پایین و بالای جامعه رقابت ناسالمی را ایجاد می کند که در نتیجه این رقابت افراد به هر قیمتی می خواهند خود را به آن سطح بالا برسانند.

وی بخشی از علت درآمد های ناسالم، حرام و نامشروع جامعه را تبلیغات ناسالم تلویزیون و سریال ها دانست و عنوان کرد: در برخی از سریال های تلویزیونی افراد مرفهی را نشان می دهند که هر کدام از اعضای خانواده صاحب یک خودرو و خانه های آنچنانی هستند؛ وقتی مردم شهر های کوچک و روستاها که تفریحی جز تماشای تلویزیون ندارند اینها را می بینند دچار سردرگمی و مشکلات مختلف می شوند چراکه نمی توانند خود را به آن سطح برسانند.

بسیج در خاتمه یادآور شد: تبلیغات تلویزیون که بخش عمده ای از آن در راستای ترغیب مردم به تجمل گرایی و مصرف گرایی است بر جوانان کشور ما که در حال حاضر هم تاب و توان تحمل مشکلات را ندارند تأثیرات سوء و خطرناکی خواهد گذاشت و منجر به گرایش آنها به کارهای خلاف مانند قاچاق و دستفروشی و دیگر معضلات اجتماعی و فرهنگی می شود.


ارسال نظرات
آخرین اخبار