نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری:

اجتماع غدیریون مشابه راهپیمایی باشکوه اربعین برگزار شود

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، اجتماع بزرگ غدیریون را نماد سازش ناپذیری مؤمنان با طاغوت و جنایت کاران دانست.
کد خبر: ۸۷۴۵۴۳۸
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد، در خطبه های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه‌، ضمن تبریک اعیاد غدیریه و میلاد خجسته حضرت امام هادی علیه السلام، به تشریح مهم ترین ویژگی ها و دغدغه های مؤمنین پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، با اشاره به آیاتی از سوره مبارکه توبه، مومنان را به اصلاح و انسجام جامعه ایمانی سفارش کرد و گفت: هرگونه بهانه تراشی برای شرکت نکردن در اجتماع مسلمانان نظیرجهاد اقتصادی، مبارزه با استکبار،دستگیری بینوایان، نماز جمعه و راهپیمایی ها پسندیده نیست.

وی گفت: مشارکت دراجرای هرچه بهتر امورسیاسی، اجتماعی ،اقتصادی و دینی درجامعه اسلامی وظیفه همه مسلمانان است .

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان، در ادامه با گرامیداشت دهه امامت و ولایت، واقعه غدیر و خاندان حضرت علی (علیه السلام) را ثروتی نجات‌بخش دانست، که هر فردی این گنجینه‌ها را بشناسد گمراه نخواهد شد.

امام جمعه شهرکرد، هدف از واقعه غدیر و انتخاب حضرت علی علیه السلام بعنوان جانشین پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم را هدایت بشر برشمرد و بر ضرورت زنده نگه داشتن واقعه و پیام غدیر تأکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، با بیان اینکه ایرانیان پرورش یافتگان مکتب اهلبیت و حضرت علی علیه السلام هستند، اظهار کرد: لازم است اجتماع غدیریون در این روز، مشابه راهپیمایی عظیم اربعین امام حسین (علیه السلام) و پرشور و پرشکوه برگزار شود، تا بتواند اثری عمیق بر مردم دنیا ایجاد کند.

وی، اجتماع بزرگ غدیریون را نماد سازش ناپذیری مؤمنان با طاغوت و جنایت کاران دانست و گفت:‌ هجدهم ذی الحجه همواره برای همه پیامبران عید بوده و بزرگداشت این روز هم نشان از پیوند عمیق مؤمنان درهر برهه از زمان با امیر مومنان حضرت علی(علیه السلام) واهل بیت(علیهم السلام) دارد و نشانگر سازش ناپذیری مؤمنان با طاغوتها و جنایتکاران جهان اسلام همچون آل خلیفه و آمریکاست .

گفتنی است: امام جمعه شهرکرد در این روز نمازگزاران مصلای بزرگ امام خمینی(ره) را به کسب رزق وروزی حلال، انصاف در معاملات، محبت به والدین، خدمت به محرومان، خشم با طاغوت و پرهیز از تک روی و ناسازگاری با ولایت فقیه توصیه کرد.

ارسال نظرات