در روز عید قربان صورت گرفت

قربانی کردن 55 راس گوسفند به مناسبت عید قربان در کنگان + عکس

همزمان با عید سعید قربان کنگانی ها سنت حسنه و موکد قربانی را در عید سعید قربان انجام دادند
کد خبر: ۸۷۴۴۰۸۷
|
۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کنگان، همت موسسه خیریه المهدی (عج) ، دفتر امام جمعه کنگان ، مرکز نیکوکاری علی بن ابیطالب (ع) محله کوزه گری کنگان پس از اقامه نماز عید سعید قربان تعداد 55 راس دام زنده در محل جایگاه نماز جمعه قربانی شد.

رییس دفتر امام جمعه کنگان در گفتگو با خبرنگار بسیج با تایید این خبر گفت: گرچه سالهای گذشته نیز این سنت حسنه در کنگان انجام می گرفت اما امسال با برنامه ریزی صورت گرفته و مدیریت امام جمعه محترم و همت موسسات خیریه ،دستگاههای امدادی ، خیرین و مردم نجیب کنگان این سنت حسنه با شکوه بیشتری برگزار شد.

ابوذر حسین پور افزود: در راستای انجام ذبح شرعی و رعایت مسائل بهداشتی علاوه بر حضور برخی روحانیون نیروهای دامپزشکی نیز بر ذبح نظارت داشتند.

وی گفت: طبق برنامه ، گوشت قربانی توسط کمیته امداد امام (ره) و موسسات خیریه و مراکز نیکوکاری بین فقرا ، ایتام ، مددجویان و مومنین توزیع خواهد شد.

حسین پور در پایان با تقدیر از همه دست اندرکاران این سنت حسنه گفت: مردم کنگان و بنک اعم از شیعه و سنی هر ساله سنت حسنه قربانی را با شکوه خاصی در سطح شهر و روستا انجام می دهند  و عید قربان در کنگان نیز همواره جلوه ای از همدلی و همگرایی است.

 
قربانی کردن 55 راس گوسفند به مناسبت عید قربان در کنگان + عکس قربانی کردن 55 راس گوسفند به مناسبت عید قربان در کنگان + عکس
 
 قربانی کردن 55 راس گوسفند به مناسبت عید قربان در کنگان + عکس
ارسال نظرات