در سفر رئیس سازمان بسیج حقوق دانان به استان کردستان؛

افتتاح ساختمان کانون سردفتران و دفتر یاران کردستان در سنندج

ساختمان کانون سردفتران و دفتریاران استان کردستان روز چهارشنبه در سایت اداری سنندج در ساختمانی پنج طبقه و با مساحت یک هزار و ۱۴۰ متر مربع به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۸۷۴۴۰۳۷
|
۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۲

به گزارش سرویس  بسیج حقوقدانان خبرگزاری بسیج،این آیین با حضور رئیس کل دادگستری کردستان، رئیس شورای عالی سردفتران و دفتریاران کشور، رئیس سازمان بسیج حقوق دانان کشور و جمعی دیگر از مسئولان استان به بهره برداری رسید.

کار احداث این ساختمان از شهریور سال ۹۲ شروع شده بود که بعد از سه سال در شهریور امسال به پایان رسید. رئیس کل دادگستری کردستان در این آیین ضمن تشکر از عوامل سازنده این ساختمان افزود: سردفتران و دفتریاران بخشی از مجموعه قضایی کشور هستند که در خدمت به مردم تلاش می کنند.

علی اکبر گروسی اظهار کرد: دفترخانه ها و سردفتران همیشه محل اعتماد مردم هستند و اسنادی که آنها ثبت می کنند از متقن ترین اسنادی است که در اختیار مردم قرار دارد.

وی با بیان اینکه هیچ اسنادی به اندازه اسناد ثبتی رسمی معتبر نیست، افزود: ضمانت اجرایی این اسناد بسیار قوی است در نتیجه در معاملات مشکلی برای مردم به وجود نمی آید.

گروسی گفت: سردفتران با ثبت اسناد، اطمینان خاطری در جامعه ایجاد می کنند و آرامش حقوقی هم به حوزه قضایی می دهند که کار بسیار باارزشی است.

وی با اشاره به دشوار بودن مراحل گزینش سر دفتران اظهار کرد: شغل سردفتری از مشاغل دارای شئون است که این شئون و ارزش به خاطر وابستگی به سیستم قضایی کشور است.

رئیس کل دادکستری کردستان افزود: سردفتران و دفتر یاران با توجه به حجم بالای پرونده ها در دادگستری، در کاهش جرائم، کاهش دعاوی و داوری ها و در نهایت کاهش بار قوه قضائیه نقش بسیار زیادی دارند.

گفتنی است علی بهادری رئیس سازمان بسیج حقوق دانان در این سفر با دکتر رشیدی، رئیس هیات مدیره کانون وکلای کردستان و دکتر دشتی رئیس شورای سردفتران و دفتریاران کشور و مسئول دفاتر خدمات الکترونیک قضایی دیدار و گفتگو کرد.


ارسال نظرات
آخرین اخبار