نماینده مجلس شورای اسلامی در گفتگو با«بسیج»:

بیکاری جوانان علت اصلی افزایش خودکشی در کشور است

سعیدی گفت: یکی از عمده ترین عوامل افزایش خودکشی، بیکاری و به تبع آن امید نداشتن به آینده است؛ زیرا وقتی کسی به آینده خود امیدی نداشته باشد به بن بست رسیده و در نهایت هر اتفاقی ممکن است رخ دهد.
کد خبر: ۸۷۴۲۲۲۰
|
۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰

محمد اسماعیل سعیدی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج با اشاره به افزایش پدیده خودکشی در جامعه گفت: خودکشی یک پدیده اجتماعی در جامعه ماست که عوامل مختلفی در آن دخیل هستند.

وی با اشاره به عوامل دخیل در افزایش خودکشی مخصوصاً در بین جوانان و نوجوانان افزود: یکی از عمده ترین عوامل افزایش این پدیده، بیکاری و به تبع آن امید نداشتن به آینده است؛ زیرا وقتی کسی به آینده خود امیدی نداشته باشد به بن بست رسیده و در نهایت هر اتفاقی ممکن است رخ دهد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: در گزارشات مسئولان آمار بیکاران و معتادان اعلام شده است اما آنچه که در حال حاضر در جامعه شاهدش هستیم دو برابر این آمار است، آمارهای واقعی نشان می دهد بالای 30درصد از قشر تحصیلکرده ما با مشکل بیکاری و به دنبال آن ناامیدی روبرو هستند.

سعیدی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه "من بابت بیکاری جوانان شرمنده هستم" تصریح کرد: مقام معظم رهبری چندی پیش از آمار بالای بیکاری جوانان اظهار شرمندگی کردند اما این جمله را آقای روحانی و وزراء ایشان باید می گفتند نه رهبر انقلاب. اینکه 4 سال یک جوان در خانه بماند و شغلی نداشته باشد مسلماً نا امید می شود و شاید هم به خودکشی رو بیاورد؛ لذا مسئولان باید برای اشتغال و ازدواج جوانان فکری اساسی کنند تا جامعه ما از این وضعیت نابهنجار نجات یابد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار