خبرهای داغ:
مهندس حق وردی خبر داد:

حمایت مالی بلاعوض از نخبگان بسیجی

سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری، تنها مرکزی است که در آن از نخبگان بسیجی حمایت مالی بلاعوض صورت می گیرد.
کد خبر: ۸۷۴۲۱۸۵
|
۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری ؛ مهندس مهدی حق وردی رئیس سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری استان، گفت: این سازمان با مراکزی همچون مرکز رشد و مرکز حمایت و نیز برنامه های تخصصی رده های قشری بسیج، فعالیت خود را در جهت ارتقا سطح علمی بسیجیان استان انجام می دهد .

حق وردی با بیان اینکه از سال گذشته در سامانه بازرسی سپاه عنوان "مسئول علمی حوزه” به عنوان یک وظیفه افزوده شده است، افزود: مسئولین علمی حوزه ها موظفند به عنوان شبکه علمی بسیج با بسیجیان در ارتباط بوده و حمایت های مربوطه را پیگیری کند .

وی با اشاره به اینکه سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری، تنها مرکزی است که در آن از نخبگان بسیجی حمایت مالی بلاعوض صورت می گیرد افزود: در سال گذشته تا سقف یک میلیون تومان از هر طرح حمایت می شد و این اعتبار در سال جاری تا سقف دو میلیون تومان برای هر طرح افزایش پیدا کرده است .

حق وردی گفت: درمواردی که محققی با طرحی نظامی نیاز به حمایت ارگانی خاص داشته باشد سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری با حمایت های خود این مشکل مبتکرین را مرتفع می سازد.

رئیس سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری استان خاطرنشان کرد: در مرکز رشد حمایت های معنوی از جمله مشاوره ها و نیاز به تجهیزات و آزمایشگاه و یا اماکن مورد نیاز و … مورد توجه قرار می گیرد .

رئیس سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری استان به نگرانی مخترعین در مورد مالکیت طرح های خود اشاره و تصریح کرد: تلاش سازمان در جهت حفظ مالکیت طرح با قراردادی که با نخبگان منعقد می شود قابل تامین است. از طرفی به سفارش مشاوران سازمان، مبتکرین پیش از هرکاری لازم است طرح خود را به ثبت برسانند.

وی در پاسخ به این سوال که سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری در خصوص کمک به ثبت اختراع مخترعین نیز گفت: سازمان می تواند گواهی های لازم برای طرح مخترعین را بصورت رایگان در اختیار آنان قرار داده و بعنوان حامی در سازمان ثبت مالکیت های معنوی از مخترعین حمایت کند.

حق وردی با اشاره به سایر فعالیت های سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری استان اظهار کرد: این سازمان برنامه هایی در سطح اقشار بسیج انجام می دهد و از طرفی با راه اندازی اولین پایگاه علمی بسیج در شهرکرد تصمیم به افتتاح سالانه یک پایگاه علمی در سطح حوزه ها و بسیج محلات در جهت تقویت بنیه علمی بسیجیان استان ،دارد.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری استان

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار