اظهارات یک کارشناس پیرامون مقابله با فساد اداری در گفت و گو با «بسیج»:

آموزه های دینی تعمیق یافته منتج به کاهش فساد می شود

آیت الله باغانی گفت: برای تحقق عملی یک آموزه باید آن را نهادینه کرد و وقتی این عقاید در وجود انسان نهادینه شد کاربردی می شود و منتج به کنترل و کاهش مفاسد و ناهنجاری های می شود.
کد خبر: ۸۷۴۱۱۷۷
|
۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۵

آیت الله باغانی، امام جماعت مسجد پیغمبر(ص)، در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج، با اشاره به نقش آموزه های دینی و اعتقادی در کاهش تخلفات و فساد های اداری گفت: یکی پایگاه های مؤثر در کنترل و کاهش فسادهای اداری، تربیت دینی و ریشه و عقاید مذهبی است.

وی با اشاره به لزوم بهره مندی عملی از آموزه های دینی و تربیتی و بکار گیری آن برای کاهش ناهنجاری های اجتماعی همچون فساد مالی و اداری تصریح کرد: برای تحقق عملی یک آموزه باید آن را نهادینه کرد و وقتی این عقاید در وجود انسان نهادینه شد کاربردی می شود و منتج به کنترل و کاهش مفاسد و ناهنجاری های می شود.

در همین راستا اگر شخصی معتقد است که باید نماز بخواند، از علت خواند نماز آگاه باشد و به صرف اینکه دیده شود نماز می خواند فایده ندارد.باید بداند و از چرایی عبادت خود آگاه باشد و از ظاهر عبور و بنیادی عمل کند.

وی با اشاره به نظر اسلام درخصوص برخورد با مفسد گفت: باید طبق دستورات دین با مفسد برخورد کرد و این دستورات برگرفته از آیات قرآن احکام شرع و حکم ولی فقیه است.


ارسال نظرات
آخرین اخبار