خبرهای داغ:
حجت الاسلام ماندگاری در پنجمین سالگرد «محمد غفاری» عنوان کرد

شهادت پاداش زندگی مجاهدانه /بازار ایران یکی از بهترین بازارهای بی‌حیایی

عضو هیات‌ امنای موسسه روایت سیره شهدا گفت: شهادت پاداش زندگی مجاهدانه است، هر کس مجاهدانه زندگی کند اجر شهادت به آن داده می شود.
کد خبر: ۸۷۴۰۷۲۷
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام محمد مهدی ماندگاری در پنجمین سالگرد پاسدارشهید «محمد غفاری» در همدان با بیان اینکه درد دلتنگی و فراق شهدا خیلی دردناک است، اظهار کرد: را ه رهایی از دلتنگی رفتن به جبهه هست ولی حال که جبهه جنگی وجود ندارد و اگر هم باشد ضرورتی بر حضور ما نیست چه باید کرد.

وی قرآن را راهنمای خوبی برای شناختن جبهه‌های جهاد در عصر حاضر دانست و اظهار کرد: جبهه و جهاد سه لایه دارد و در این جبهه‌ها هدف شهادت است و خدا به همه این هدف را وعده داده است.

عضو هیات‌ امنای موسسه روایت سیره شهدا تصریح کرد: شهادت پاداش زندگی مجاهدانه است، هر کس مجاهدانه زندگی کند اجر شهادت به آن داده می شود.

وی به بیان لایه‌های جهاد پرداخت و اظهار کرد: لایه اول جهاد، جهاد اصغر است ولی از لحاظ مکانی، زمانی و افراد محدودیت دارد و ما از طریق آن نمی توانیم دلتنگی خود را برطرف کنیم.

ماندگاری لایه دوم جهاد را جهاد اکبر یا جهاد با نفس اماره دانست و بیان کرد: جهاد اکبر جهاد با نفس اماره است وسفره جهاد اکبر همه جا پهن است اما جمعی نیست طوری نیست که همه دور هم بنشینیم و دلتنگی‌هایمان را برآورده کنیم.

وی به معرفی لایه سوم جهاد که جهاد کبیراست پرداخت و بیان کرد: لایه سوم جهاد کبیر است که هیچ محدودیتی ندارد و وقتی سر این سفره باشیم دلتنگی برای شهدا کمتر است.

این استاد اخلاق میدان جهاد کبیر را میدان زندگی دانست و افزود: جهاد کبیر جنگ با دشمن در میدان زندگی است دشمن در جبهه جهاد اصغر با اسلحه، ابلیس در جبهه جهاد اکبر باوسوسه و در جهاد کبیر با الگو می آید.

وی با اشاره به بیانات رهبری در خصوص جهاد کبیر گفت: مقام معظم رهبری جهاد کبیر راعدم تبعیت از دشمن در الگوهای زندگی می دانند وهم اکنون همه جای شهر شمامیدان جبهه است.

عضو هیات‌ امنای موسسه روایت سیره شهدا الگوی پوشش را یکی از الگوهای موثر در جهاد کبیر دانست و افزود: در الگوی پوشش همه دست به دست هم بدهیم، تبعیت از الگوی دشمن نکنیم این ادامه راه شهدا است.

وی ادامه داد: در میدان جهاد کبیر بی حیایی باید نابود و حیا احیا بشود و این مجاهدت می خواهد و آن همان چیزی است که قرآن از آن به نام جهاد کبیر یاد کرده است.

ماندگاری بازار ایران رایکی از بهترین بازارهای بی حیایی دانست و تاکید کرد: دشمن با الگوی غلط سعی در بی حیایی افراد جامعه دارد و آن وقت به ریش ما می‌خندد و می‌گوید این همه شهید دادند و ما به راحتی در جامعه آنها لباس‌های بی‌حیایی را به فروش می‌رسانیم.

وی الگوی بعدی را الگوی ازدواج دانست و اظهار کرد: الگوی ما در ازدواجالگوی دشمنان است و الگوی آل محمد(ص) نیست.

این استاد اخلاق بچه آوریرا الگوی دیگر در میدان جهاد کبیر دانست و افزود: همه راحت طلب شده اند و در بچه آوری فرهنگ غربی را دنبال می کنند.

وی به بیان الگوهای دیگر پرداخت و افزود: الگوی کار کردن از دیگر الگوها است و نباید حق کارگر را ضایع و تا عرقش خشک نشده باید پولش راداد.

ماندگاری انتخابات را الگوی دیگر دانست و افزود: در انتخابات الگوی درست باشید قرار شد جمهوری اسلامی الگویی در تمام دنیا باشد ولیانتخابات ما شبیه انتخابات غرب شده است.

وی تاکید کرد: پس اگر می خواهید دلتنگی و فراق شهدا شما را اذیت نکند و پاداششهادت را بچشید در جهاد کبیر که میدان زندگی است فعالیت کنید.

عضو هیات‌ امنای موسسه روایت سیره شهدا در پایان اظهار کرد: اگر می خواهید احساس مجاهد بودن داشته باشید رهرو راه شهدا باشید و رمز شهدا هم این بود که دنبال ولایت حرکت می کردند پس نگذارید حرف ولی بر زمین بماند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات