خبرهای داغ:
مدیر کارخانه کیان وینسا ملایر مطرح کرد

عدم حمایت استاندارد و آیین‌نامه‌های ساختمان از تولیدکنندگان درب و پنجره

مدیر کارخانه کیان وینسا ملایر گفت: عدم حمایت استاندارد و آیین نامه‌های ساختمان از تولیدکنندگان درب و پنجره از مشکلات این واحدهای تولیدی است.
کد خبر: ۸۷۴۰۴۲۱
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۳
عدم حمایت استاندارد و آیین نامه‌های ساختمان از تولیدکنندگان درب و پنجره

مهدی حاتمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ملایر اظهار داشت: کارخانه کیان وینسا در زمینی به مساحت ۱۲هکتار که ۶ هکتار آن ساخته شده در سال ۸۶ جهت تولید پروفیل به بهره‌برداری رسید و مابقی زمین متاسفانه به اجرا نرسید.

وی با بیان اینکه در حال حاضر فاز یک این واحد تولیدی در تولید درب و پنجره نیمه فعال است، گفت: این شرکت جهت تولید انبوه در نظر گرفته شده بود و طبق استانداردهای آلمان طراحی شده است و طراحی آلمان اینگونه است که ابعاد درب و پنجره مشخص بوده و آماده تحویل است اما متاسفانه در ایران این قانون رعایت نمی‌شود.

مدیر کارخانه کیان وینسا ملایر با بیان اینکه در ایران ساخت درب و پنجره سلیقه‌ای است، ابراز داشت: با توجه به این موضوع بازار ایران قابلیت تولید انبوه را ندارد.

وی با بیان اینکه بقیه سازنده‌ها به‌صورت کارگاهی هستند و شامل عوارض، مالیات برارزش افزوده و بیمه نیستند، گفت: ما در ملایر ضعیف‌تر هستیم چراکه تولیدکنندگان ملایر قیمت را می‌شکنند و مشتریان نیز قیمت گرای بوده و کیفیت در درجه‌های بعدی قرار دارد.

* صادرات درب و پنجره کارخانه وینسا ملایر به دو کشور عراق و غنا

مدیر کارخانه کیان وینسا ملایر با اشاره به اینکه بازار خارج از کشور بازار بسیار خوبی است، گفت: ما از اربیل عراق و غنا مشتری داریم و در حالا مذاکره هستیم.

وی ادامه داد: در ایران تمام مواد اولیه تولید می‌شود و فقط یراق آلات وارد می‌شود که دو کشور ترکیه و آلمان آن را تولید می‌کنند ما تنها صنعتی هستیم که تحریم‌ها تاثیر نداشته است.

حاتمی بیان داشت: تولید اسمی ما ۹۰۰ مترمربع و سرمایه گذاری انجام شده ۸ میلیارد تومان بوده و طبق قیمت گذاری انجام شده ۲۵ میلیارد تومان است.

وی عنوان کرد: ما در سال ۹۰ در اوج ساخت و ساز در ایران ۹۰ نفر نیرو، ۲ هکتار سالن تولید و ۴ هکتار انبار داشتیم اما هم‌اکنون از ۹۰۰ متر مربع توان تولید استفاده می‌کنیم و از سه شیفت کاری به یک شیفت کاری رسید ه‌ایم و ۹۶ مترمربع در حال تولید هستیم که از سال ۹۱ به تناوب تیراژ آن پایین آمده است.

مدیر کارخانه کیان وینسا ملایر تصریح کرد: سرمایه گذاری به‌جز سرمایه‌ای که در اینجا گذاشته است ۹ میلیارد تومان نیز به شرکت تزریق کرده که برگشت نخورده است.

وی گفت: مشکل دیگر این است که استاندارد و آیین نامه‌های ساختمان از تولیدکنندگان درب و پنجره حمایت نمی‌کند برای مثال در ساختمان سیم برق و بتون باید یک استانداردی داشته باشد اما درب و پنجره هیچگونه استانداردی ندارد.

حاتمی با بیان اینکه سرمایه در گردش در این صنعت بسیار بالاست، گفت: به عبارتی ۸۰ درصد سرمایه خود را باید صرف خرید مواد اولیه کنیم که با توجه به پیگیری نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسئولین شهرستانی تاکنون ۷۰ درصد از این مشکل با معرفی به ستاد تسهیلات در حال حل شدن است و ما در یک شرایط رقابتی ناسالم بسر می بریم.

وی خاطرنشان کرد: این شرکت زیر نظر سازمان تحقیقات مسکن است و نمی تواند از هر نوع پروفیلی برای تولید استفاده کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات