رئیس سازمان بسيج هنرمندان ايلام گفت: امروز انتظار داریم که هنر انقلابی که اعتمادبه‌نفس را زنده می‌کند و ما می‌توانیم را در بین جوانان این مرزوبوم جوانه می‌زند ترویج شود.
کد خبر: ۸۷۴۰۱۷۳
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ محمود علی پور، مسئول بسیج هنرمندان استان ایلام، در مراسم اختتاميه هشتمين جشنواره استاني هنرهاي تجسمي بسيج اظهار کرد: هنرمندان بسیجی در عرصه‌های مختلف فرهنگی، هنری، سیاسی و اجتماعی با خلق آثار هنری در راستای تعالی فرهنگی تلاش می‌کنند.

وی، تصریح کرد: هنرمندان متعهد بسیجی نقش مهمی در تعالی فرهنگ و هنر دینی با تأسی از مکتب علوی و عاشورایی در مقابله با هجمه‌های منحط غربی دارند و این جشنواره‌ها، توان جوانان غیور ایرانی را در عرصه‌های مختلف هنری به نمایش می‌گذارند.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان ایلام، یادآور شد: هنرمند بسیجی انقلابی و متعهد در عرصه هنرهای به تولید اندیشه در قالب جذابیت‌های هنری می‌پردازد تا به دشمنان کینه‌توز نظام مقدس جمهوری اسلامی ثابت کند که بسیجی دل درگرو اعتقادات داشته و خود را سرباز جان‌برکف ولایت می‌داند.

علی پور، با اشاره رشادت و دلاوری‌های بسیجیان در دوران دفاع مقدس، بیان کرد: بسیجیان، همان‌گونه که در دوران 8 سال دفاع مقدس سربلند و پیروز بوده است، امروز نیز در عرصه‌های فرهنگی و هنری نیز نقشه‌ها و آ روزهای دشمنان را نقش بر آب خواهد کرد.

وی، یادآور شد: هشتمین جشنواره هنرهای تجسمی باهدف شد و شکوفایی استعدادهای هنری بسیجیان، شناسایی نخبگان هنری و معرفی به جامعه، ایجاد رقابت سالم و سازنده در بین هنرمندان بسیجی برای خلق آثار برجسته هنری در 4 رشته نقاشی، کاریکاتور، نگارگری و گرافیک برگزار شد.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان ایلام، موضوعات این جشنواره را سبک زندگی ایرانی و اسلامی، اقتصاد مقاومتی و حماسه سازندگی،شبکه‌های اجتماعی فرصت‌ها و تهدیدها، حقیقت و زیبایی در ساحت هنر، پاسداران حریم حرم، افشای جنایت‌های گروهک‌های تکفیری، بازخوانی ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی، ولایت و رهبری و عدالت‌طلبی عنوان کرد.

علی پور، بابیان اینکه 170 اثر به دبیرخانه این جشنواره در سازمان بسیج هنرمندان استان ایلام ارسال‌شده است، یادآور شد: جشنواره از خردادماه سال جاری با توزیع فراخوان و استقبال خوب هنرمندان کار خود را آغاز کرد که درنهایت طی دو مرحله داوری، با حضور داوران کشوری و استانی نهایتاً 20 اثر به‌عنوان آثار برگزیده انتخاب و 7 اثر به‌عنوان آثار برتر به مرحله کشوری راه پیدا کردند که جشنواره کشوری مهرماه سال جاری در تبریز برگزار خواهد شد.

وی، در ادامه گفت: اگر در جامعه امروز افراد و مدیرانی در محافل و کنسرت‌های موسیقی غیرشرعی احساس جوان شدن می‌نمایند، بدانند در زمانی که نغمه‌سرایان خالصانه آوای خوش لبیک «یا حسین(ع)» را بر بال ملائک فریاد می‌زنند بدون شک در خواب غفلت بودند، چراکه اسلام بدون سازش مدنظر رهبری است و نه اسلام آمریکایی و هنری که پشت‌صحنه کودکان یمن و غزه را می‌بیند و جنایات آل سعود را به تصویر می‌کشد، قابل‌ستایش است نه هنری که وابسته در قید بند مادیگری است و به اسارت شیطان منجر می‌شود.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان ایلام، بیان کرد: امروز انتظار داریم که هنر انقلابی که اعتمادبه‌نفس را زنده می‌کند و ما می‌توانیم را در بین جوانان این مرزوبوم جوانه می‌زند ترویج شود، قدم نهادن در وادی هنر انقلاب مستلزم تلاش کوشش و زخم خوردن است و هنرمندان هر وقت توسط سیاسون زمان زمین بخورند بازهم قامت راست می‌کنند و مصمم‌تر می‌شوند.

گفتني است در پايان اين مراسم نماهنگ كربلاي يك ، كاري از هنرمند بسيجي محمدامين شكربيگي با حضور مسئولين رونمايي شد.


ارسال نظرات