مدیر کمیته امداد محلات

حمایت از 65 کودک مبتلا به سوء تغذیه در محلات/بافت 20 تخته فرش در طرح خودکفایی

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) محلات گفت: مبلغ 183 میلیون ریال در قالب سبد غذایی یا بُن کارت به 65 کودک دچار سوء تغذیه در محلات پرداخت شده است.
کد خبر: ۸۷۴۰۰۹۵
|
۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حسین رجبی ضمن ارائه گزارشی از عملکرد کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان محلات در چهار ماهه نخست امسال گفت: در چهار ماهه نخست امسال 20 تخته فرش به متراژ 54 مترمربع توسط مددجویان این نهاد بافته شده است.

وی میانگین فروش فرش‌های تولیدی مددجویان در هر مترمربع را 6 میلیون ریال برآورد کرد و گفت: نظارت دقیق بر تولید، بازاریابی و فروش محصولات مددجویان شرط لازم برای اشتغال و افزایش تولید مددجویان بوده است.

رئیس کمیته امداد محلات توانمندسازی مددجویان را از اولویت‌های این نهاد حمایتی دانست و گفت: احیاء صنعت فرشبافی با آموزش‌های تخصصی و ترویجی، بیمه قالیبافان، پرداخت تسهیلات کم بهره، نظارت بر روند تولید فرش توسط کارشناس فرش امداد، بازاریابی و فروش تولیدات مددجویان در سال گذشته بخشی از برنامه‌های این اداره کل در راستای توانمندسازی مددجویان بوده است.

رجبی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در سال 95 گفت: امسال نیز برنامه‌های در دستور کار را با جدیت دنبال می‌کنیم تا مجریان طرح‌های اشتغال بدون دغدغه نسبت به ایجاد اشتغال و افزایش تولید اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه هنر فرش‌بافی از هنرهای اصیل ایرانی است و می‌تواند برای خانواده‌های تحت حمایت درآمدزایی داشته باشد، گفت: این هنر با استقبال خوب مددجویان تحت حمایت همراه بوده و علاوه بر درآمدزایی برای خانواده‌های تحت حمایت به نوعی احیا شده و رونق یافته است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) محلات تصریح کرد: در حوزه بهداشت حمایت‌های بهداشتی و درمانی درخور توجهی صورت گرفته از جمله حمایت درمانی و بهداشتی از مددجویان نیازمند و بیماران صعب‌العلاج، بیماران خاص و حمایت از سالمندان به صورت ویژه، برنامه‌ریزی برای آموزشهای خود مراقبتی سالمندان و بیمه‌های تامین اجتمایی مددجویان از فعالیتهای واحد بهداشت و درمان این نهاد بوده است.

رجبی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر 65 کودک نیازمند دچار سوء تغذیه از حمایت‌های بهداشتی و درمانی بهره‌مند می‌شوند همچنین در این مدت مبلغ 183 میلیون ریال در قالب سبد غذایی یا بُن کارت به این کودکان پرداخت شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات