رئیس جمهور روسیه؛

ایران باید تولید نفت خام را برای مدتی متوقف کند/ برای افزایش قیمت نفت باید امتیاز داد

پوتین عنوان کرد در زمینه صادرات نفت، قراردادی مبنی بر توقف تولید مفید خواهد بود و ایران باید از امتیازات خود صرف نظر نماید.
کد خبر: ۸۷۳۹۸۴۵
|
۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج،تلاش اعضای اوپک و همچنین صادرکنندگان نفت غیر عضو در ماه های ابتدایی سال جاری میلادی برای رسیدن به تفاهمی مبنی بر متوقف کردن تولید نفت خام برای به ثبات رساندن بازار جهانی با برداشته شدن تحریم ها علیه ایران و همچنین ممانعت ایران از چنین قراردادی، بی ثمر ماند.

ولادمیر پوتین در مصاحبه خود با بلومبرگ که در سایت رسمی کرملین منتشر گردیده، در مورد تولید نفت خام ایران ابراز داشته است: «به نظر من رسیدن به تفاهم از لحاظ منافع اقتصادی و همچنین منطقی، مفید خواهد بود.»

رئیس جمهور روسیه با ابراز امیدواری مبنی بر اتخاذ تصمیمات لازم از سوی بازیکنان بازار انرژی برای تثبیت قیمت ها به منظور حفظ منابع انرژی جهانی، گفت که این دیدگاهش را با ولیعهد عربستان نیز مطرح خواهد کرد و به احتمال زیاد در نشست G20 در چین، در ارتباط با این موضوع با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

گفتنی است در آینده نزدیک، در بین اعضای اوپک و همچنین کشورهای صادرکننده نفت غیر عضو در اوپک نیز نشستی غیر رسمی برگزار خواهد گشت.

منبع: دانا
ارسال نظرات
آخرین اخبار