یک کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با «بسیج» مطرح کرد

غفلت مسوولان دولتی در برابرFATF

محمد جواد معصومی‌نیا گفت: دو روی سکه قبولی FATF از سوی مسوولان جز دو دلیل نیست یا خیانت است یا حماقت FATF چه نسبتی با برجام دارد آیا باجی برای امضای برجام بوده است؟! و اچرا در داخل کشورمان اجرا می‌شود؟!
کد خبر: ۸۷۳۹۱۲۷
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، برخی بانک های کشور در مسیر اجرای توافق با FATF خود تحریمی را آغاز کرده اند و در این مسیر تحریم افراد حقیقی یا حقوقی که ظالمانه مورد تحریم غرب قرار گرفته بودند در اقدامی عجیب و قابل تامل از جانب بانک های داخلی نیز آغاز شده است.

این روزها سخن در باره FATF فراوان به گوش می خورد. محتوا و نتیجه FATF یا برنامه اقدام مشترک مالی را می توان به صورت خلاصه این گونه عنوان کرد: « برنامه ای برای کنترل، نظارت و نهایتا به زانو در آوردن ایران در حوزه تبادلات مالی».

محمد جواد معصومی‌نیا کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به اینکه اجرای توافقات FATF بانک‌های داخلی ضربه تحریم مالی خودی علیه خودی  است اظهار داشت: سوالی که از دست اندرکاران دستگاه دیپلماسی کشورمان پرسیده می‌شود این است که سود حاصله غیر ملی از معاهده FATF را اعلام کنند.

وی با ابراز نگرانی از اینکه مبادا اقدام مشترک مالی باجی برای امضای برجام بوده است افزود: توافقات FATF برای کشورمان سودی ایجاد نمی‌کند بلکه کشورمان را دچار ضررهای فراوانی می‌کند، دلایل قبولی معاهده FATF کاملا مبهم است و این سوال را در ذهن هر کارشناس دلسوز نظام متصور می‌کند که FATF چه نسبتی با برجام دارد آیا باجی برای امضای برجام بوده است؟! و اینکه چرا در داخل کشور اجرا می‌شود؟!

این کارشناس مسائل اقتصادی خاطر نشان کرد:  افراد دیپلمات کشورمان که تحصیلات خود را در غرب گذرانده بعید است که نسبت به غربی‌ها شناخت خوبی نداشته باشند پس با وجود این همه بدعهدی طرف‌های خارجی چرا FATF  را قبول کردند؟! دو روی سکه  قبولی FATF از سوی مسوولان جز دو دلیل نیست یا خیانت است یا حماقت.

وی در ادامه اذعان داشت: سوالات واضح درباره  FATF وجود دارد که دارای پاسخ مشخص است ولی مسولان به جای پاسخگویی، سکوتی مرگبار را در پیش گرفته‌اند.

معصومی‌نیا در ادامه بیان داشت: دست اندرکاران و مسوولان FATF را همچون قضیه برجام مخفیانه امضا کردند و کشورمان را باین محرمانگی قرارداد دچار خسارت کرده‌اند.

وی در خاتمه افزود:  اقدامات دو بانک سپه و ملت مبنی بر خود تحریمی مالی با اجرای توافقات FATF بوده که با دست خودشان سند تحریم علیه خودی‌ها را امضا کردند معاهده‌ FATF بدون بررسی جوانب زیان‌های حاصله بوده و غیر این هیچ دلیل دیگری ندارد.

ارسال نظرات