یک اقتصاددان در گفتگو با «بسیج»:

خوش خدمتی بانک‌های داخلی برای غرب با اجرای FATF

بیژن عبدی گفت: باید از بانک‌های داخلی پرسید روی چه حسابی و با چه مبنایی اقدام مشترک مالی را اجرایی کردند؟ گذشت زمان واقعیت جدید دیگری را از پشت پرده‌های برجام را آشکار می‌سازد!
کد خبر: ۸۷۳۸۹۰۰
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۲

بیژن عبدی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با بیان اینکه بانک‌های داخلی برای اینکه روی خوش بانک‌های خارجی‌ها را ببینند در حال خوش خدمتی به آنها هستند، اظهار داشت: اجرای FATF ظلمی علیه اشخاص حقیقی و حقوقی داخلی است، آنچه قرار بود که هیات دولت در تیم مذاکران برجام انجام دهد، مذاکره پیرامون محدودیت های حوزه انرژی اتمی بود و لذا وارد کردن مسائل بانکی در مذاکرات کار درستی نبود.

وی در ادامه بیان داشت: دولت در زمانی که مذاکرات برجام را انجام می‌داد ادعایی کرد که در حوزه‌های دیگر ورود نکرده است و هر چه تو سط منتقدان گفته می‌شود دروغ است و تیم مذاکره کننده و هیات دولت هیچ تعهد دیگری را به امضا نرسانیده است.

این اقتصاددان افزود: با گذشت زمان واقعیت جدید دیگری را از پشت پرده‌های برجام را آشکار می‌سازد که یکی از این موارد بحث FATFهست که لیستی از اشخاص حقیقی و حقوقی از انجام تبادلات مالی در سطح بین المللی محروم شده اند و متاسفانه بانک‌های داخلی هم افراد مشخص شده را در لیست مشتریان خود قرار نمی‌دهند و از تبادلات مالی داخلی در بانک‌های داخلی هم محروم شده‌اند؟!

عبدی در خاتمه با انتقاد شدید از پذیرفتن FATF از سوی بانک مرکزی، گفت: دولت بر چه اساسی اجرای توافق FATF را پذیرفته و در سطح بانک‌های داخلی هم اجرا می‌کند؟!

ارسال نظرات
آخرین اخبار