رئیس سابق اداره اطلاعات عربستان در مصاحبه با CNBC

اگر همه تولیدکنندگان عرضه نفت را کاهش دهند عربستان نیز به طرح فریز نفتی می‌پیوندد

رئیس سابق اداره اطلاعات عربستان طی مصاحبه‌ای با CNBC اعلام کرد در صورتی که تمام کشورهای تولیدکننده نفت جهان موافقت خود را با محدود کردن عرضه به بازار جهانی اعلام کند عربستان نیز عرضه خود را محدود خواهد کرد.
کد خبر: ۸۷۳۸۵۶۲
|
۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۴

 به گزارش خبرگزاری بسیج، ترکی الفیصل یکی از شاهزادگان سعودی و از جمله مقامات بلندپایه این کشور طی مصاحبه‌ای با شبکه CNBC اعلام کرد در صورتی که همه تولیدکنندگان نفت در جهان به طرح فریز نفتی بپیوندند عربستان نیز عرضه نفت خود را محدود خواهد کرد.

بر اساس برنامه‌ریزی‌های موجود کشورهای نفتی جهان از جمله اعضای اوپک ماه آینده میلادی در الجزیره‌ پای میز مذاکره خواهند نشست.

الفیصل تأکید کرد: چیزی که عربستان به دنبال آن است یافتن راه‌حل جامع و نه فقط درون اوپک برای مسأله تولید و قیمت نفت است.

وی در این گفت‌وگو تأکید کرد: تمام تولیدکنندگان نفت باید در این مسأله نقش‌آفرینی کنند و هر کس باید نقش خود را به درستی ایفا کند.

این مقام سعودی که پیشتر مسئولیت ریاست اداره اطلاعات عربستان و همچنین سفارت  این کشور در آمریکا را بر عهده داشته است، تأکید کرد: بازگشت قیمت نفت به سطوح بالا به ضرر کشورهای واردکننده فقیر در آفریقا، آسیا و آمریکای لاتین است.

وی تأکید کرد: سیاست عربستان از زمان تشکیل اوپک تعیین قیمت عادلانه نفت بوده است تا مشتریان بتوانند این حامل انرژی را خریداری کنند.

معاون نخست‌وزیر روسیه طی مصاحبه‌ای دیگر با CNBC اعلام کرد: قیمت مناسب نفت در بازار جهانی 50 تا 70 دلار در هر بشکه است و روسیه آماده امضای توافق بر سر  محدود کردن تولید نفت است.

ارسال نظرات