آصفری در گفتگو با «بسیج» عنوان کرد

بی‌مهری زنگنه نسبت به منتقدان قراردادهای جدید نفتی

محمد حسن آصفری گفت: آقای زنگنه بحث های تهدیدآمیز ادامه یابد طرف مقابل هم از سکوت درآمده و حرف‌هایی برای گفتن خواهند داشت، اسناد نشان می‌دهد قراردادهای جدیدنفتی وابسته به کدام‌یک از مسوولین داخلی کشور است.
کد خبر: ۸۷۳۷۳۷۷
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۴

 به گزارش خبرگزاری بسیج، وزیر نفت به جای پاسخگویی به ابهامات فراوان قراردادهای جدید نفتی و نیز پاسخ به این خواسته که «متن قراردادها را منتشر کنید تا همه از جزئیات ماجرا مطلع شوند » ضمن فرار به جلو منتقدین را تهدید به افشاگری کرد !

وزیر نفت تهدید به افشاگری کرد و گفت:«برخی تلاش دارند در کشور سرمایه‌گذاری نشود، اگر لازم باشد نام‌شان و اینکه از کجا دستور می‌گیرند را اعلام می‌کنم». این سخنان بلافاصله به تیتر یک و گزارش‌های اصلی روزنامه‌های زنجیره‌ای تبدیل شد تا « دولت یازدهم به جای پاسخگویی به سوالات و ابهامات بی‌شمار در موضوع قراردادهای جدید نفتی ضمن فرار به جلو در صندلی محاکمه و مطالبه‌گری بنشیند»!

  محمد حسن آصفری نماینده سابق مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به  ابهامات قراردادهای جدید نفتی اظهار داشت: نفت به عنوان یک منبع ملی در طی قراردادهای جدید نفتی قرار است  به مدت 30 دیگر به فروش برسد لذا مجلس و دستگاه‌های نظارتی باید نسبت به قراردادهای جدید نفتی نظارت لازم را با جدیت بیشتری داشته باشند و بررسی‌های موشکانه‌ای صورت بگیرد تا مراحل مناقصات به درستی انجام و برگزار شود.

وی با بیان اینکه رانت‌خواری در بازار نفت باید کاهش یاید افزود:  نفت باید از طریق راهکارهای قانونی به فروش برسد تا مانع از رانت‌خواری دلالان در بازار نفتی شوند بیاید، مطمئنا فروش غیر قانونی نفت باعث می‌شود برخی افراد از نفت به عنوان منبع اصلی بیت المال سوء استفدا کرده لذا تبعات بدی را به دنبال خواهد داشت.

آصفری در ادامه بیان داشت: از آقای زنگنه توقع می‌رود که از گفتگوهای بگم بگم دست بردارند و این بگم بگم‌ها  تاکنون ضربات سنگینی را به نظام وارد آورده است و  اگر نکته‌ای یا مساله‌ای هست به صورت شفاف در اختیار دستگاه های مسئوول بگذارند تا دستگاه‌های نظارتی برخورد لازم را انجام دهند.

نماینده سابق مجلس تصریح کرد: رفتارهای نامناسبی همچون تهدید کردن و مانع تراشی‌های مختلف موجب عدم بکارگیری راهکار قانونی در مورد تفحص قراردادهای جدید نفتی نیست، باید به آقای زنگنه عرض کنم تهید به سکوت منتقدان قراردادهای جدی نفتی به نفع نظام نیست.

آصفری خاطر نشان کرد: آقای زنگنه به این نکته توجه داشته باشند اگر بحث های تهدیدآمیز مطرح شود  و ادامه یابد طرف مقابل هم از سکوت و سکون درآمده و حرف‌هایی برای  گفتن داشته و خواهد داشت .

 وی ازعان داشت:  اسنادی وجود دارد که دال بر این است  چه کسانی در بحث قراردادهای نفتی نقش دارند و  وابسته به کدام‌یک مسوولین داخلی کشور است.

وی در خاتمه افزود:  اعتقادم این است که نفت سرمایه ملی کشور است و تحت مالکیت شخص خاص نیست که بخواهد شخصا  اعمال حاکمیت و نظر سلیقگی داشته باشد لذا قراردادهای جدید نفتی باید تشریفات خودش  اعم از عبور از مسیرهای قانونی را طی کرده تا شفافیت‌اش برای ملت و نظام احراز شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار