رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتی:

اعزام 1500 پزشک ماما و بهیار به مناطق دور افتاده

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتی تصریح کرد: علاوه بر خدمات انجام‌گرفته در مراکز و خانه‌های بهداشت، در یک سال گذشته حدود 1500 مورد اعزام پزشک، ماما و بهیار در قالب برنامه ده گردشی به مناطق مختلف به‌ویژه نقاط دورافتاده شهرستان صورت گرفته است.
کد خبر: ۸۷۳۶۷۵۳
|
۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۹




به گزارش خبرگزاری بسیج ازشهرستان دشتی استان بوشهر؛ اصغر بحرانی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتی با بیان اینکه طرح تحول نظام سلامت نقشه راه است، گفت: در یک سال گذشته 256 بیش از هزار نفر در شهرستان دشتی از خدمات طرح تحول در حوزه درمان باارزش تقریبی بیش از یک‌صد و 56 میلیارد ریال بهره‌مند شده‌اند که میزان پرداختی بیماران 14 میلیارد بوده است.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتی اظهار کرد: در یک سال 120 هزار نفر از خدمات عمومی و تخصصی پزشکی و بیش از 100 هزار نفر از خدمات پاراکلینیکی نظیر سونوگرافی، رادیولوژی و آزمایشگاه بهره‌مند شده‌اند.

وی با اشاره به اجرای طرح تحول در حوزه بهداشت، افزود: این طرح باهدف دستیابی بهتر و بیشتر شهروندان به خدمات بهداشتی اجرایی گردیده به‌گونه‌ای که در شهرستان دشتی نیز اقدامات خوبی در راستای اجرای این طرح انجام‌گرفته است.

 بحرانی بیان کرد: جذب و به‌کارگیری 20 نفر با عنوان مراقبین سلامت، آموزش و بازآموزی کلیه پرسنل بهداشتی، مکانیزه نمودن کلیه مراکز، اجرای برنامه‌های خودمراقبتی و راه‌اندازی سفیران سلامت شهرستان، نوسازی و تجهیز مرکز آموزش بهورزی و بازآموزی برنامه‌های سلامت، احداث 5 خانه بهداشت روستایی، نوسازی و تجهیز مراکز خدمات جامع سلامت و آغاز عملیات اجرایی ساختمان جدید مرکز خدمات جامع سلامت شهید احمدی ازجمله اقدام‌های صورت گرفته در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت در شهرستان دشتی است.

وی تصریح کرد: علاوه بر خدمات انجام‌گرفته در مراکز و خانه‌های بهداشت، در یک سال گذشته حدود 1500 مورد اعزام پزشک، ماما و بهیار در قالب برنامه ده گردشی به مناطق مختلف به‌ویژه نقاط دورافتاده شهرستان صورت گرفته است.

بحرانی عنوان کرد: در یک سال گذشته بیش از 20 دوره آموزشی تحت عناوین تحرک رمز سلامتی، تغذیه سالم و دخانیات در قالب طرح امید اجتماعی در نقاط مختلف شهرستان برگزارشده است که بیش از یک هزار نفر از این آموزش‌ها بهره‌مند شده‌اند.

بیش از 90 میلیارد ریال پروژه عمرانی آماده افتتاح یا کلنگ زنی در حوزه سلامت شهرستان دشتی

 رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتی به عملکرد این شبکه در بخش عمرانی گفت: با تلاش و همکاری همه مسئولان، هم‌اکنون درمجموع بیش از 90 میلیارد ریال پروژه عمرانی در شهرستان دشتی آماده کلنگ زنی یا افتتاح می‌باشد.

وی گفت: پروژه‌های مرکز خدمات جامع سلامت شهید احمدی، پایگاه سلامت شهید احمدی، پایگاه سلامت ناخکی، 4 پایگاه اورژانس جاده‌ای در شهر کاکی و روستاهای گزدراز، چاوشی و گلستان و یک پایگاه اورژانس شهری در خورموج آماده کلنگ زنی می‌باشند.

 رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتی خاطرنشان کرد: پروژه‌های خانه بهداشت کردوان علیا، پانسیون 6 واحدی بیمارستان زینبیه (س)، زایشگاه بیمارستان زینبیه (س)، نوسازی مراکز خدمات جامع سلامت درازی، امام حسن مجتبی (ع)، شهید احمدی و شنبه، نوسازی مرکز آموزش بهورزی و خانه بهداشت درازی و راه‌اندازی تجهیزاتی همچون: سونوگرافی پرتابل، OPG دهان و دندان، دو تخت ICU و دستگاه سی آرم، قابل‌افتتاح و بهره‌برداری می‌باشند.

بیش از 70 میلیارد ریال پروژه نیز در شهرستان دشتی در حال انجام است

وی تصریح کرد: بیش از 70 میلیارد ریال پروژه در شهرستان دشتی در حال انجام است که در بین آنها پروژه‌های بسیار مهمی نظیر کلینیک تخصصی بیمارستان با 45 در صد پیشرفت فیزیکی، اورژانس بیمارستان زنبیه (س) با 60 درصد پیشرفت فیزیکی، کلینیک دهان و دندان با 70 درصد پیشرفت فیزیکی، درمانگاه بادوله با 90 درصد پیشرفت فیزیکی، پانسیون 4 واحدی کاکی با 95 درصد پیشرفت فیزیکی و پنج‌خانه بهداشت با 90 درصد پیشرفت فیزیکی دیده می‌شود.

دکتر اصغر بحرانی تصریح کرد: با اقدامات انجام‌گرفته در چند سال اخیر پیشرفت‌های قابل‌ملاحظه‌ای در بخش زیرساخت‌ها و فضاهای فیزیکی بهداشتی درمانی و تجهیزات حاصل‌شده است و با پایان عملیات اجرایی پروژه‌های در حال انجام، شاهد ایجاد پویایی و رشد و توسعه هرچه بیشتر در حوزه سلامت شهرستان خواهیم بود.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتی گفت: هم‌اکنون تمامی مراکز خدمات جامع سلامت و بیش از 90 در صد از خانه‌های بهداشت تعمیر، نوسازی و یا تجدید بنا و نیز تجهیز گردیده‌اند.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون خدمات بهداشتی و درمانی در شهرستان دشتی توسط یک بیمارستان، 6 مرکز خدمات جامع سلامت،6 پایگاه سلامت و 30 خانه بهداشت ارایه می‌شود و تعداد 13 پزشک متخصص در رشته‌های داخلی، اطفال، زنان و زایمان، جراحی عمومی، بیهوشی، رادیولوژی و قلب و 19 پزشک عمومی در مجموعه بهداشت و درمان شهرستان در حال ارایه خدمت می‌باشند و مجموع کارکنان شاغل در حوزه سلامت شهرستان دشتی 566 نفر است که از این تعداد 284 نفر مرد و 282 نفر زن می‌باشند./انتهای پیام

 

 

ارسال نظرات