دوفوریت مخالفت با حذف کارت سوخت به مجلس می آید

حاجی دلیگانی گفت: در صورتیکه شورای نگهبان با حذف کارت سوخت موافقت کند، نمایندگان مخالف با تدوین طرح دوفوریتی از اجرای این مصوبه جلوگیری خواهند کرد.
کد خبر: ۸۷۳۶۳۱۷
|
۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۵
به گزارش خبرگزاری بسیج، حسینعلی حاجی دلیگانی ، عضو کمیسیون تلفیق برنامه ششم گفت: دو فوریت  مخالفت با حذف کارت سوخت از سوی نمایندگان مخالف در حال تدوین است و به زودی برای بررسی وارد صحن علنی مجلس خواهد شد .

وی افزود:کارت سوخت عملا منجر به شفاف سازی مصرف سوخت شده بود و توانست از قاچاق گسترده بنزین که طی سالهای طولانی معضل حوزه انرژی کشورمان بود جلوگیری کند .

نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه خاطر نشان کرد: بنزین یک کالای عادی نیست که بتوان از ریخت و پاش آن چشم پوشی کرد و باید به عنوان یک کالای استراژیک برای آن برنامه بلندمدت داشت و با نگاه به آینده برنامه ریزی کرد.

وی ادامه داد: بدنبال اجرایی شدن کارت سوخت دولت گذشته هزینه های اجتماعی ،تبلیغی و سیاسی فراوانی را پذیرفت و توانست با متد توسعه گازسوز کردن خودروها و راه اندازی سامانه کارسوخت کنترل مصرف بنزین در کشو را الکترونیکی کند.

عضو کمیسیون تلفیق برنامه ششم تاکید کرد: تنها بهانه دولت یازدهم برای جمع آوری این سامانه هزینه های نگهداری آن  و درآمدهای محدود در زمان فعلی بود، اما واقعیت این است که نباید چنین دستاورد مهمی را بخاطر محدودیتهای موقت کنونی برای همیشه حذف کرد.

این نماینده خاطر نشان کرد:برای کنترل هزینه های سامانه کارت سوخت راه حل های زیادی وجود دارد که باید با پیشنهاد کارشناسان اقتصادی از آنها بهره گرفت.

حاجی اظهار کرد: قیمت نفت اکنون در سراشیبی قرار گرفته و همیشه پایدار نخواهد بود مضاف برآنکه قاچاق بنزین در زمان روند نزولی قیمت نفت در دولتهای اصلاحات وسازندگی نیز وجود داشته است.

وی در پاسخ به این سوال که چرا نمایندگان مجلس با آن موافقت کردند،گفت: مصوبه حذف کارت سوخت بدون شک شتابزده اتفاق افتاد و در صورتیکه در شورای نگهبان متوقف نشود نمایندگان  مخالف بنا دارند تا با طرح دوفوریتی از اجرای آن جلوگیری کنند.

عضو کمیسیون تلفیق برنامه ششم در مجلس همچنین ادامه داد: اگر این مصوبه اصلاح نشود کارنامه نمایندگان مجلس دهم و دولت یازدهم برای آیندگان منفی خواهد بود.

منبع: شهر فردا
ارسال نظرات