خبرهای داغ:

جدایی برخی احزاب از شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان

عضو شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان، از تشدید اختلافات درون این جریان خبر داد.
کد خبر: ۸۷۳۶۰۹۷
|
۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۵
به گزارش خبرگزاری بسیج، کیهان در ستون اخبار ویژه خود نوشت:

علی صوفی (عضو حزب اتحاد ملت) در روزنامه آرمان نوشت: تک‌روی هایی که این روزها در بین احزاب اصلاح طلب به وجود آمده پیش از تشکیل شورای عالی سیاست‌گذاری هم وجود داشت. اما شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با وجود مسائل مختلف باتشکیل و ادامه مسیر شورای عالی سیاست‌گذاری موافق است. حال چندحزب که می‌خواهند به صورت جداگانه تصمیم‌گیری کرده و دست به اقداماتی بزنند که خارج از مرامنامه شورای عالی سیاست‌گذاری است، مربوط به کل احزاب نیست، بلکه مربوط به همان چند حزبی می‌شود که قصد دارند خارج از شورای عالی اقداماتی را انجام دهند.
 
وی با تفسیر وزن این احزاب می‌افزاید: در گذشته شاهد بودیم که درخواست تشکیل شورای عالی سیاست‌گذاری از سوی احزاب مطرح و اجرایی شد. بنابراین این اعمال، تناقض آشکاری است که عده‌ای بعد از اینکه پیشنهاد تشکیل شورا را داده و ایده آنها مورد توجه قرار گرفته، انجام دادند. نکته قابل تأمل این است که افراد تمام مدت در شورا حضور داشته و در جلسات هیئت رئیسه و تصمیم‌گیری‌ها حضور پررنگی داشتند؛ حال چنین سخنان و اقداماتی را انجام داده‌اند که مورد پذیرش بزرگان و نخبگان نیست.
 
عده‌ای معتقد هستند که تمام مسئولیت‌ها و تصمیم‌گیری‌ها باید منحصر به شورای هماهنگی اصلاحات بوده و دیگران حق هیچ دخالتی را ندارند. این مسئله بحثی بود که از گذشته دامن‌گیر جریان اصلاحات بوده اما بعد از گذر زمان افراد به اهمیت و عواقب این موضوع پی برده‌اند. بنابراین ناگزیر پیشنهادی را مطرح کردند که مبنای تشکیل شورای عالی سیاست‌گذاری شد. طبیعی است که در حال حاضر نهادی که می‌تواند جامعیت لازم را برای انسجام و به عنوان نماد وحدت و اجماع اصلاح‌طلبان حضور پررنگی را در عرصه‌های مختلف ایفا کند بلااستثنا بهترین گزینه شورای عالی سیاست‌گذاری بوده، به همین دلیل اعضای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات هم موافق ادامه این روند هستند. اما از این دست اتفاقات پیش می‌آید که افرادی که تعداد آنها هم اندک است، مخالف این فرآیند باشند اما همه اعضا اینگونه تصمیم نگرفته بلکه در این مسیر تمام تلاش‌های خود را به کار گرفته‌اند تا از این فرصت پیش آمده برای خدمت‌رسانی به مردم بهترین بهره را ببرند.
 
عده‌ای هم که مسئولیت حزبی، را برعهده داشته و به دنبال تصمیم‌گیری جداگانه هستند، اغلب احزاب متبوعشان در شهرستا‌نها شعبه‌ای نداشته و اعضای آنها بسیار اندک است. با همه تفاسیر این افراد نمی‌توانند به عنوان یک جریان سیاسی قوی با این موضوع مخالفت کرده و با تصمیم‌گیری‌های جداگانه برای خود مسیر دیگری را مهیا کنند.
 
یادآور می‌شود در پی اتفاقات انتخابات مجلس دهم و خالی شدن پشت عارف، در ضمن اظهارنظرهایی اظهار تمایل کرده که جدا از روحانی نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری 96 شود. برخی افراد و احزاب دیگر نیز به قیمومت طیف‌هایی مانند کارگزاران و اتحاد ملت (بازسازی شده حزب مشارکت) معترض هستند. و از سوی دیگر همین طیف ناراحتی خود را از همه کاره بودن حزب اعتدال و توسعه در حلقه اطرافیان روحانی پنهان نمی‌کنند؛ تا جایی که اخیرا عبدالله ناصری عضو شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان فاش کرد نمایندگان اصلاح‌طلبان (گویا از جمله موسوی خوئینی‌ها) به خانه روحانی رفته و وی راتهدید کرده‌اند که با این اطرافیان نمی‌تواند در انتخابات پیروز شود چرا که او از خود رای و پایگاه اجتماعی مستقلی ندارد و رای وی، رای اصلاح‌طلبان است!
ارسال نظرات
پر بیننده ها