مدیرعامل بانک کشاورزی در گفتگو با «بسیج»:

اجرای FATF از سوی بانک مرکزی به بانک‌ها ابلاغ شده است/ تابع نظر وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی هستیم

مدیرعامل بانک کشاورزی گفت: برای آنکه بتوانیم با سیستم بانکی و پولی بین المللی تعامل داشته باشیم باید FATF را اجرا کنیم.
کد خبر: ۸۷۳۵۷۹۳
|
۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۸

مرتضی شهیدزاده مدیرعامل بانک کشاورزی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با بیان اینکه اجرای FATF از سوی بانک مرکزی به این بانک ابلاغ شده است، گفت: تمام نرم افزارهای لازم برای FATF هم در بانک کشاورزی آماده است و در این زمینه ما رتبه نخست را در بین بانک‌ها در دست داریم.

وی در خصوص محدودیت های پس از اجرای FATF اذعان کرد: تمام مشتریان بانک کشاورزی از شرایط و ضوابط FATF برخوردار هستند و محدودیت های آن شامل مشتریانمان نمی شود. بانک کشاورزی پیش از این نیز با سازمان‌ها و یا نهادهایی که FATF با آن ها مشکل داشته است نیز ارتباطی نداشتیم.

شهیدزاده تصریح کرد: از آنجا که بانک کشاورزی تنها بانکی بود که در دوران تحریم نقل و انتقالات ارزی با سیار کشورها انجام می داد، از همین رو ما ضوابط و شرایط بانکداری بین المللی را اجرا کرده بودیم و هم اکنون نیز مشکلی در این خصوص نداریم.

مدیرعامل بانک کشاورزی با بیان اینکه بانک‌ها باید خود را با ضوابط بانکداری بین المللی همسان کنند، افزود: برای آنکه بتوانیم با سیستم بانکی و پولی بین المللی تعامل داشته باشیم باید FATF را اجرا کنیم و همانطور که وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس کل بانک مرکزی هم اعتقاد دارند، اجرای این قرارداد به نفع خودمان هم است.

ارسال نظرات