خبرهای داغ:
رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین:

تولید آثار فاخر در دستور کار «کارگروه هنر» ویژه اربعین

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین از شکل‌گیری «کارگروه هنر» خبر داد و گفت: این کارگروه هماهنگی لازم با هنرمندان را در عرصه ایجاد تولیدات فاخر و ارزشی بر عهده دارد.
کد خبر: ۸۷۳۵۴۱۷
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰
به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام حمید احمدی، رئیس کمیته فرهنگی آموزشی ستاد مرکزی اربعین با اشاره به برگزاری جلسات مختلف در تهران و شهرستانها توسط کمیته‌های فرهنگی یا ستاد اربعین گفت: تمام این جلسات برای تبیین سیاستها و برنامه‌های فرهنگی و هماهنگی مورد نیاز برای انسجام هر بیشتر فعالیتهاست و عمده مباحث مورد بحث در ستادهای تهران و شهرستانهای مختلف مربوط به زیرساختهای مورد نیاز از جمله ویزا برای اعزام زائران بوده است.

رئیس کمیته فرهنگی آموزشی ستاد مرکزی اربعین با اشاره به برگزاری جلسات مشترک میان کمیته‌ها و نهادهای فرهنگی ایران و عراق یاداور شد: در جلسه اخیر در کشور عراق که سه روز هم به طول انجامید، فعالانی از موسسه اوج، خاتم‌الاوصیا، مسئولان کارگروه فرهنگی، معاونت فرهنگی شهرداری، موسساتی چون موسسه نجف اشرف، شهید صدر و رضوان حضور داشتند که با ارائه طرحهای خود در زمینه فعالیتهای فرهنگی اربعین، ریزبرنامه‌های فرهنگی تصویب و نهایی شده است که ان‌شاءالله اطلاع‌رسانی خواهد شد.

تعدد مدیریتها آسیب‌زاست

حجت‌الاسلام احمدی خاطرنشان کرد: یکی از نکات مهم مطرح شده در جلسات، بر اساس ابلاغیه دفتر مقام معظم رهبری، «وحدت در مدیریت» است، زیرا یکی از مسائلی که موجب اتلاف بسیاری از هزینه‌ها و فرصتها می‌شود، تعدد مدیریتهاست.

وی با بیان اینکه برای ایجاد وحدت در مدیریت لازم است تمام دستگاه‌ها، حضوری جدی در این عرصه داشته باشند، اظهار کرد: باید با استفاده از تمام ظرفیتهای نظام و با رویکرد مشارکتهای مردمی در تحقق این امر تلاش کرد، این بدین معنا نیست که هر کسی به هر نحوی کار را پیش ببرد، بلکه لازم است هماهنگی و هم‌آفزایی قوی‌ای ایجاد شود..

وی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه در جریان راهپیمایی شکوهمند اربعین میزبان اصلی مردم عراق هستند و این میزبانی نباید از آنان گرفته شود، بیان کرد: باید با استفاده از تمام ظرفیتهای نظام و با رویکرد مشارکتهای مردمی هر گونه مانع در تداوم این امر را رفع کنیم.

وی از شکل‌گیری «کارگروه هنر» با همکاری حوزه هنری خبر داد و گفت: این کارگروه هماهنگی لازم با هنرمندان را در عرصه ایجاد تولیدات فاخر و ارزشی بر عهده دارد که به تقویت مسئله هنر در کشور نیز کمک خواهد کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها