مظفری
هفتمین و آخرین روز هفته بسیج اصناف:
در آخرین روز از هفته بسیج اصناف فرهنگ ایثار و شهادت مد نظر می باشد که در این راستا مراسم ویژه روز قشر و سالروز شهادت مهدی عراقی شهید شاخص اصناف در مسجد قبا تهران برگزار گردید.
کد خبر: ۸۷۳۴۰۱۵
|
۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۶

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج اصناف و بازاریان کشور، مراسم گرامیداشت روز بسیج اصناف و بزرگداشت سالروز شهادت حاج مهدی عراقی در مسجد قبا تهران با حضور حجت الاسلام سید رضا تقوی رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه سراسر کشور، حسن پور رئیس سازمان بسیج اصناف و بازاریان کشور، خانواده شهید عراقی و جمعی از اصناف و بازاریان برگزار گردید.

رييس سازمان بسيج اصناف و بازاریان كشور در ابتدای سخنان خود به جمله معروف امام خمینی (ره) که فرمودند: طبق فرمايشات "بازاريان متدين اولين گروهي بودند كه قاطعانه از انقلاب اسلامي حمايت كردند و نقش اساسي در پيروزي انقلاب اسلامي ايران داشتند، اشاره کرد.

حسن پور  با اشاره به اینکه برپایی نماز جماعت در بازار یکی از کارهای اصلی این سازمان می باشد گفت: با تلاش بازاريان متدين در آینده ای نزدیک هنگام اذان با برپایی نماز جماعت کسبه مغازه هاي خود را تعطيل خواهند كرد.

 وي در ادامه به بحث فقه بازار و قانونی شدن این موضوع اشاره کرد و گفت: از اردیبهشت ماه سال 93 بازار و كسبه بعد از گذراندن دوره ٦ساعته فقه بازار جواز كسب خود را دريافت می کنند.

وي در پايان با اشاره به چندین کارگروهی که توسط این سازمان فعال شده اند بیان کرد: بحث اقتصاد مقاومتی مهمترین نکته ای است که سازمان بسيج اصناف و بازاریان کشور دنبال مي كند.

در ادامه مراسم  حجت الاسلام سيدرضا تقوي رئیس شوراي سياست گذاري ائمه جمعه سراسر با اشاره به اینکه سرمايه تنها راهيابي به آب هاي آزاد، معادن، دشت هاي حاصل خيز نيست بیان کرد: شهدا سرمايه هاي معنوی هستند که ارزش بسیار بالایی دارند.
وي در ادامه شهدا را میراث فرهنگی و معنوی کشور دانست و گفت: فرهنگ و اعتقاد يك ملت، فرهيختگان و نخبگان هم سرمايه هاي معنوي يك كشور محسوب مي شوند.

حجت الاسلام تقوی با اشاره به اینکه بازار همیشه پشتوانه ای قدرتمند برای انقلاب اسلامی بوده است، بیان کرد: نقش آفريني بسيار اساسي و مهم بازاريان در تحولات كشور نشان دهنده این پشتیبانی می باشد.
همچنین وی در ادامه گفت:در هر قدمی که روحانیت برداشته است بازار با فداکاری و از خود گذشتگی از دو جنبه مالی و جانی حمایت کننده اصلی بوده اند.
وي با اشاره به اینکه  چنين مراسماتي باعث زنده نگه داشتن ياد شهدا و ادامه دادن راه آنان خواهد شد، بیان کرد: بي اطلاعي مردم و جوانان كشور در خصوص اقدامات مهم بازاريان براي كشور در انقلاب اسلامی با اجرای این مراسمات کم کم از بین می رود.

وی در پایان به خصوصیات اخلاقی که شهید حاج مهدی عراقی داشتنند پرداخت.

ارسال نظرات