خبرهای داغ:

مراسم تودیع و معارفه رئیس دادگاه عمومی شهر قهاوند برگزار شد

مراسم تکریم و معارفه رئیس دادگاه عمومی شهر قهاوند با حضور مسئولین استانی و شهرستانی در قهاوند برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۳۳۵۱۸
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، مراسم تکریم و معارفه رئیس دادگاه عمومی شهر قهاوند با حضور مسئولین استانی و شهرستانی در محل سالن همایش های کتابخانه عمومی شهر قهاوند برگزار شد.

امام جمعه منطقه قهاوند در این مراسم با تبریک هفته دولت و گرامیداشت سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر گفت: اهمیت دستگاه قضایی به حدی است که امام خمینی(ره) اسلامی شدن جمهوری را منوط به اسلامی شدن دستگاه قضایی دانسته و می‌فرمود جمهوری اسلامی باید همه نهادهایی که دارد اسلامی باشد و از همه مهم‌تر قضا و قضاوت است که باید روی موازین اسلام باشد.

حجت الاسلام حسین محققی گفت: دستگاه قضایی با عملکرد مثبت و شجاعانه خود رضایت عمومی را در منطقه قهاوند ایجاد کرده‌اند.

وی افزود: باید انتظارات از یک دستگاه را با توجه به امکاناتی که در دسترس آن ارگان قرار دارد مورد سنجش قرار دهیم و انتظار عملکرد مطلوب داشته باشیم که در دادگاه قهاوند با توجه به کمبود امکانات و نیروی انسانی این انتظار به طور جدی و با درصد بالا مورد قبول قرار گرفته شد.

رئیس دادگستری شهرستان همدان نیز در ادامه با بیان اینکه قوه قضاییه باید نگهبان حقوق مردم باشد، تصریح کرد: بعضی از افراد و نهادها به حقوق قانونی خود که در قانون اساسی تصویب شده، تن نمی‌دهند و به حقوق دیگران تعدی میکنند که وظیفه قوه قضاییه برخورد با آنهاست.

حجت الاسلام پیرمحمد احمدوند افزود: کسانی که به عنوان مدیر در اداره ای انتخاب می شوند باید توان انجام کار اجرایی که بر عهده آن نهاده شده است را داشته باشد و همچینین امین مردم و بیت المال باشد.

وی افزود: همه ما ر مقابل خداوند متعال و مردم مسئول هستیم و باید پاسخگوی آنها باشیم و امروز به برکت خون شهدای انقلاب اسلامی ما بر این صندلی نشسته ایم و باید خدمتگذار مردم باشیم .

در ادامه برنامه رئیس سابق دادگستری قهاوند محمدجواد هاجرپور به گزارش عملکرد خود در این سه سال پرداخت و گفت: با توجه به نبود پلیس آگاهی و پزشکی قانونی در قهاوند کمی کار برای ما سخت بود که انتظار می‌رود این دو نهاد نیز در قهاوند مستقر شوند.

در پایان این مراسم، حکم انتصاب رئیس دادگستری جدید شهرستان قهاوند که از سوی آیت الله لاریجانی رییس قوه قضاییه با تاکید بر اجرای عدالت اسلامی و حمایت از مظلومان و ستمدیدگان صادر شده بود، قرائت شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات