خبرهای داغ:

توکیو سامانه‌های پیشرفته موشکی در نزدیکی جزایر مورد اختلاف مستقر می‌کند

توکیو اعلام کرده که قصد دارد سامانه‌های پیشرفته موشکی و رهگیری در نزدیکی جزایر مورد اختلاف با چین در دریای شرقی چین مستقر نماید.
کد خبر: ۸۷۳۳۰۴۲
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۹
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از روزنامه یومیوری، در حالی که تنش ها بین نیروی هوایی چین و ژاپن در دریای شرقی چین به شدت افزایش یافته است، توکیو قصد دارد سامانه‌های موشکی پیشرفته‌ای را در نزدیکی جزایر مورد اختلاف با چین موسوم به "سنکاکو" مستقر کند.

نیروهای زمینی ارتش ژاپن که در مجمع الجزایر اوکیناوا و کاگوشیما حضور دارند، به زودی سامانه‌های موشکی پیشرفته میان برد سطح به هوا دریافت خواهند کرد. این سامانه‌های موشکی قرار است در چند جزیره دریای شرقی چین مستقر شود.

این سامانه‌های موشکی، نسل جدید و ارتقا یافته سامانه‌های موشکی است که از سال 2003 میلادی وارد ارتش ژاپن شده است. دولت ژاپن برای استقرار این سامانه‌های موشکی در بودجه سال مالی 2017 خود 170 میلیون دلار در نظر گرفته است.

مقام‌های وزارت خارجه ژاپن بارها نسبت به تجاوز کشتی های چینی به آبهای سرزمینی این کشور اعتراض کرده‌اند.

این روزنامه ژاپنی افزود: با توجه به تکرار اقدامات تحریک آمیز چین در اطراف جزیره های سنکاکو، ژاپن قصد دارد تا قدرت بازدارندگی خود را با استقرار موشک‌های دوربرد، ارتقا دهد.

این موشک توسط ژاپن تولید خواهد شد و از سوخت جامد استفاده خواهد کرد. ژاپن در ماه ژوئن نسبت به حرکت کشتی های چینی در نزدیکی این جزایر برای نخستین بار، اعتراض کرده است.

از ماه ژوئن سال جاری میلادی (خرداد - تیر) که یک کشتی چینی وارد آبهای اطراف این جزایر شد و ژاپن نیز به پکن هشدار داد، تاکنون تنش ها میان دو کشور روندی فزاینده داشته است.

ژاپن حتی برای مهار چین در دریای جنوبی نیز به تازگی اعلام کرد که قصد دارد با هدف گسترش توانمندی‌های فیلیپین در کنترل آبهای سرزمینی اش، دو فروند کشتی ویژه گارد ساحلی به این کشور بدهد تا متحدان توکیو به طور مستقل توان مقابله با اقدامات و رویارویی های احتمالی چین در این گستره دریایی را داشته باشند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها