خبرهای داغ:

عملیات مشترک ترکیه و آمریکا در شمال سوریه

دفتر رسانه‌ای دولت ترکیه از عملیات واحدهای نیروهای ویژه ارتش ترکیه با حمایت جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی موسوم به ضد داعش در شمال سوریه خبر داد.
کد خبر: ۸۷۳۳۰۳۲
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۵
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از رویترز، دفتر رسانه‌ای دولت ترکیه امروز چهارشنبه اعلام کرد: نیروهای ویژه ارتش ترکیه با حمایت جنگنده‌های ائتلاف به رهبری آمریکا، عملیاتی را در شمال سوریه انجام داده‌اند تا تروریست‌های داعش را از مناطق مرزی ترکیه و سوریه پاکسازی کنند.

خبرگزاری آناتولی ترکیه نیز اعلام کرد: ارتش ترکیه شهر جرابلس در مرز سوریه را با گلوله باران کرده است.

شبکه سی ان ان ترک نیز گزارش داده است که دود سفید و خاکستری مناطق وسیعی از شمال سوریه را در برگرفته است. این شبکه تلویزیونی تصاویر زنده‌ای را از شهر کارکامیس در مرز سوریه به تصویر کشید.

این عملیات ارتش ترکیه در شرایطی انجام شده است که معارضان سوری مورد حمایت آنکارا اعلام کرده‌اند که در مراحل نهایی آمادگی برای حمله به شهر جرابلس قرار دارند.

منابع خبری همچنین اعلام کردند که جنگنده‌های نیروی هوایی ترکیه بامداد امروز (چهارشنبه) منطقه جرابلس از توابع استان حلب سوریه را بمباران کردند. همزمان توپخانه ارتش ترکیه نیز این منطقه را به شدت زیر آتش گرفته و تانک‌های ارتش ترکیه مواضع داعش در حومه جرابلس را گلوله باران کردند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها