خبرهای داغ:

سفر محرمانه یک مقام صهیونیست به یک کشور اسلامی در آفریقا

منابع صهیونیستی گزارش دادند که مدیر کل وزارت خارجه رژیم صهیونیستی به طور محرمانه به یکی از کشورهای اسلامی در آفریقا سفر کرده است.
کد خبر: ۸۷۳۳۰۲۵
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۳
به گزارش خبرگزاری بسیج، رادیو رژیم صهیونیستی گزارش داد که «دوری گولد» به طور محرمانه به یکی از کشورهای اسلامی در آفریقا که روابط دیپلماتیک با این رژیم ندارد، سفر کرده است.

بر اساس این گزارش، این کشور اسلامی احتمالا چاد است و برای نخستین بار است که یک مقام دیپلماتیک صهیونیست به این کشور سفر می کند و گولد علاوه بر این کشور به گینه نیز سفر کرد.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی ماه گذشته اعلام کرد که یک کشور آفریقایی بزودی ازسرگیری روابط خود با اسرائیل اعلام می کند و این در حالیکه روابط دیپلماتیک بین اسرائیل و جمهوری گینه نیز بعد از حدود یک قرن قطع ارتباط، ازسر گرفته شد.

دوری گولد مدیر کل وزارت خارجه رژیم صهیونیستی به محض اعلام ازسرگیری روابط گینه با این رژیم در بیانیه ای اعلام کرد: از امضای توافق برای ازسرگیری روابط با گینه خرسندم، روابط ما پس از گذشته 49 سال قطع ارتباط از سر گرفته شد.

گولد همچنین پیش بینی کرد که بزودی روابط رژیم صهیونیستی با چند کشور آفریقایی نیز ازسر گرفته می شود.

این در حالی است که نتانیاهو به عنوان نخست وزیر رژیم صهیونیستی 14 تیرماه به مدت پنج روز برای اولین بار ظرف سه دهه گذشته به کشورهای شرق و مرکز آفریقا از جمله کنیا، اوگاندا، رواندا، اتیوپی سفر کرد.

این سفر وی به منظور  جلب آراء کشورهای آفریقایی، گسترش روابط تجاری، بهبود جایگاه رژیم صهیونیستی، تطهیر و اصلاح چهره منفور این رژیم در قاره سیاه، خروج از انزوای بیشتر، یافتن دوستانی در قاره سیاه و ... صورت گرفت.

نتانیاهو ابتدا در چهلمین سالگرد عملیات تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی در فرودگاه اِنتبه واقع در اوگاندا سخنرانی کرد. رژیم صهیونیستی در سال 1972 درپی ربودن شده یک هواپیمای مسافربری اسرائیلی با 260 سرنشین و انتقال آن به فرودگاه انتبه، بدون اطلاع کشور میزبان به این منطقه حمله کرده و گروگان‌ها را آزاد کرد. در این عملیات، برادر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی کشته شد.

اسرائیل با چهل کشور آفریقایی روابط دیپلماتیک دارد و سفارتخانه‌های آن رژیم علاوه بر مصر در 10 کشور آفریقای جنوبی، کنیا، نیجریه، کامرون، آنگولا، اتیوپی، اریتره، گینه، ساحل عاج و سنگال فعال می باشند. در بقیه کشورهای قاره سیاه  سفرای آن رژیم غیرمقیم هستند. از سوی دیگر 15 کشور قاره آفریقا نیز سفارت‌های دائم در اسرائیل دارند.

به دنبال این سفر نتانیاهو، رژیم صهیونیستی و گینه روابط دیپلماتیک خود را ازسر گرفتند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها