خطیب جمعه دهلران گفت: مردم شهرستان دهلران در انتظار تحقق وعده های عملیاتی شدن پتروشیمی دهلران و NGL3100 که در سفر رئیس جمهور و هیات دولت به ایلام قول داده شد هستند.
کد خبر: ۸۷۲۹۵۲۸
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از نسیم دهلران؛ حجت‌الاسلام سیدمحسن موسوی، امام جمعه دهلران در خطبه های این هفته دهلران ضمن توصیه همگان به رعایت تقوا اظهار کرد: تقوای الهی دژ مستحکمی است که انسان را در برابر گناهان حفظ و حراست می‌کند.

وی افزود: از جمله شاهدان و گواهان انسان در روز قیامت، زمین، زمان، پیامبر اسلام(ص)، قرآن، مسجد، امامان و رهبران دینی، عالمان و والدین است.

امام جمعه دهلران با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و تبریک فرا رسیدن هفته دولت اظهار داشت: باید دولتمردان سیره این شهیدان را الگوی عملی خود قرار دهند.

وی ادامه داد: دولت ها در قبال مردم و در نظام اسلامی مسئولیت سنگینی دارند و باید با اتخاذ برنامه ریزی های دقیق و منسجم در راستای وظایف خود همت بیشتری داشته باشند.

حجت الاسلام موسوی بیان نمود: امسال به نام سال اقدام و عمل نامگذاری شده است و باید همه کارگزاران نسبت به این موضوع حساسیت داشته باشند و از شعار بپرهیزند و اقدامات عملی را انجام دهند.

وی با اشاره به برخی وعده‌های دولت تدبیر و امید به مردم استان ایلام و شهرستان دهلران یادآور شد: رئیس جمهور در سفر هیات دولت به ایلام وعده عملیاتی شدن پتروشیمی دهلران و NGL3100 را داد که همچنان چشم انتظار تحقق آنها هستیم.

خطیب جمعه دهلران به برخی اقدامات همسو و در راستای تقویت گروهک منفور منافقین در روزهای اخیر اشاره کرد و گفت: این حرکات محکوم است و باید با خاطیان از سوی قوه قضاییه و وزارت اطلاعات برخورد قاطع صورت گیرد.

وی با تقدیر از هوشیاری و اشراف اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان(عج) در برخورد با گروهک‌های تروریستی در داخل کشور خاطر نشان ساخت: آمریکا و اسراییل با تقویت گروهک‌های تروریستی در منطقه به دنبال ضربه زدن به هیمنه اسلام هستند.

حجت الاسلام موسوی به جنایات آل سعود در قبال مردم مظلوم منطقه از جمله یمن پرداخت و افزود: این جنایات آل سعود باید از سوی دستگاه های به اصطلاح مدافع حقوق بشری محکوم شود و از طرق قانونی از ادامه آنها جلوگیری بعمل آید.

وی به لزوم شتاب بخشیدن به اقدامات لازم برای توسعه زیرساخت ها در مرز چیلات اشاره کرد و ادامه داد: سال های گذشته مشخص شد که مرز مهران دارای ظرفیت های محدودی است و باید از مرز دهلران برای تسهیل در عبور و مروز زائران در اربعین کمک گرفته شود.

امام جمعه دهلران گفت: مسئولان شهرستان با جدیت به دنبال مرتفع کردن نواقص مرز چیلات هستند که لازم است از سوی مسئولان استانی و کشوری برای رفع نواقص امکانات لازم در زمان باقی مانده مهیا شود.

وی مردم مرزدار دهلران را که در این گرمای طاقت فرسا مرزداری می کنند ستود و تصریح کرد: باید دولت و ستاد بحران کشور با توجه به وضعیت جوی نامساعد این شهرستان اقدامات کوتاه مدت و بلندمدتی همچون توسعه فضاهای سبز و اماکن ورزشی را در دستور کار خود قرار دهد.

خطیب جمعه دهلران در پایان با گرامیداشت هفته مساجد و با انتقاد از اداره اوقاف استان خواستار توجه بیشتر این اداره به رفع مشکلات و کمبودهای مساجد شهرستان دهلران شد.

ارسال نظرات