استاد دانشگاه در گفتگو با «بسیج»:

افزایش ازدواج های خیابانی یک آسیب جدی است

استاد دانشگاه گفت: متأسفانه بسیاری از ازدواج ها با آشنایی در خیابان ها و بدون نقش خانواده ها صورت می گیرد که بسیار خطرناک بوه و یک آسیب جدی محسوب می شود.
کد خبر: ۸۷۲۸۷۸۷
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۱

محمد جلائی استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج با اشاره به افزایش طلاق در جامعه و عوامل موثر در این مسئله گفت: متأسفانه بسیاری از ازدواج ها با آشنایی در خیابان ها و بدون نقش خانواده ها صورت می گیرد که بسیار خطرناک بوه و یک آسیب جدی محسوب می شود.

وی افزود: اگر مهم ترین هدف از ازدواج تشکیل خانواده و به آرامش رسیدن است باید هم کفو بودن و تناسب دو فرد برای ازدواج هم در نظر گرفته شود اما به دلیل اینکه خانواده ها نقش خود را به درستی ایفا نکرده و فرزندان هم آنها را در جریان کارهای خود و مسائل مهم همچون ازدواج دخالت نمی دهند بعد از ازدواج و در همان سال های اولیه تشکیل خانواده طلاق می گیرند.

این استاد دانشگاه بالا رفتن سطح توقعات زوجین در زندگی مشترک را از جمله عوامل موثر در افزایش اختلاف دانست و گفت: چشم و هم چشمی و مقایسه با افرادی که سطح بالاتر از ما هستند به اختلافات دامن می زند در حالیکه در اسلام سفارش به مقایسه زندگی خود با ضعیفان شده است تا راحت تر زندگی کنیم.


ارسال نظرات
آخرین اخبار