نماینده سابق مجلس در گفتگو با «بسیج»عنوان کرد

افزایش ازدواج های خیابانی و آمار طلاق

نماینده سابق مجلس گفت: متأسفانه در حال حاضر بسیاری از ازدواج ها خیابانی شده و این موجب مشکلات زیادی از جمله افزایش طلاق شده است.
کد خبر: ۸۷۲۸۷۸۴
|
۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۴:۵۹

سید عیسی دارایی نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج با اشاره به افزایش طلاق در جامعه و آسیب های آن گفت: متأسفانه با بالا رفتن سن ازدواج و مشکلاتی که امروز در جامعه ما وجود دراد توقعات بسیاری از جوانان بالا رفته و خود این مسئله موجب کاهش آمار ازدواج و بالا رفتن طلاق شده است.

وی در بیان علت این مسئله اظهار داشت: وقتی توقعات جوانان برای ازدواج بالا می رود طبیعتا خانواده ها از برآوردن این خواسته ها عاجز بوده و در نتیجه این اتفاقات تلخ رخ می دهد امروز با کمتر از 50 میلیون تومان نمی شود جهیهزیه دختران را فراهم کرد.

دارایی خاطر نشان کرد: به نظر می رسد خانواده ها هم باید در امر ازدواج آسان جوانان مشارکت کرده و آنها را به اینگونه ازدواج ها تشویق و ترغیب کنند متأسفانه در حال حاضر بسیاری از ازدواج ها خیابانی شده و این مشکلات زیادی را از جمله افزایش طلاق منجر شده است چراکه افراد بدون هیچ گونه شناختی راجع به اعتقادات و تفکرات ازیکدیگر و بدون نظارت خانواده ها تصمیم به ازدواج گرفته و وقتی هم ازدواج می کنند در صورت برخوردن به یک مشکل کوچک از هم جدا می شوند.

نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی بیان داشت: قطع به یقین افزایش ازدواج های خیابانی که بدون شناخت صحیح جوانان از یکدیگر است موجب افزایش طلاق و به تبع آن افزایش بی بند و باری و مشکلات و آسیب های دیگر خواهد شد.


ارسال نظرات
آخرین اخبار