حسن پور: در دوره آموزشی فقه بازار که با حمایت و همکاری اتاق اصناف از اردیبهشت سال گذشته آغاز شده 300 هزار نفر از کسبه و بازاریان در کلاس‌های آموزش فقه بازار که در یک دوره 6 ساعته پیش بینی شده بود، شرکت کرده اند.
کد خبر: ۸۷۲۸۳۴۴
|
۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۸

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج اصناف و بازاریان کشور، غلامرضا حسن‌پور مسئول سازمان بسیج اصناف و بازاریان کشور در نشست خبری که صبح امروز در پاتوق خبر برگزار شد، بیان کرد: شهید عراقی، شهید شاخص اصلی قشر بسیج اصناف، یکی از کسبه انقلابی بازار بود که بنیانگذار انقلاب اسلامی با پای برهنه در مراسم تشییع وی شرکت کرد.

همچنین حسن‌پور شهید دیده‌بان را شهید شاخص سال بسیج اصناف خواند و گفت: دیده بان شهید شاخص سال 95 بسیج اصناف از صنف فروشندگان لوازم خانگی است که بعد از پشتیبانی در پشت جنگ در شلمچه خط مقدم جنگ به شهادت رسیده است همچنین محمد رحیم دیده بان فرزند این شهید بزرگوار هم به شهادت رسیدع اند.

وی افزود: بسیج اصناف با تأسیس پایگاه های تخصصی در اکثر شهرستان های کشور، گستردگی بسیار مناسبی را پیدا کرده است و هم اکنون تعداد شهدای بسیج این قشر به 11 هزار نفر در سراسر کشور می رسد.

مسئول سازمان بسیج اصناف در ادامه به آغاز هفته بسیج اصناف از روز جمعه 29 مرداد خبر داد و گفت: هفته بسیج اصناف از روز جمعه با شعار "تقوای اقتصادی، جهاد اقتصادی" در سراسر کشور آغاز می‌شود.

حسن‌پور در رابطه با برنامه های سراسری بسیج اصناف در این هفته گفت: از جمله برنامه های سراسری این قشر،حضور منسجم در نمازهای جمعه سراسر کشور، برپایی نمایشگاه دستاوردهای بسیج اصناف در مساجد و ورودیهای بازار و نشست های تخصصی، تجلیل از فعالان آموزشهای فقه و بازار، برگزاری نشست ویژه با عنوان یاوران معروف و تجلیل از فعالان امر اقامه نماز، نشست تخصصی با حضور خواهران شاغل در بازار با محدودیت فرصت ها و آسیب ها، برگزاری نشست کارگروه های اقتصاد مقاومتی و ارائه گزارش اقدامات عملی صورت گرفته در اجرای راهکارهای 13 گانه و مراسم ویژه روز قشر می باشد.

وی آموزش های فقه بازار را یکی از مهمترین فعالیت های بسیج اصناف خواند و ادامه داد: دوره آموزشی فقه بازار با حمایت و همکاری اتاق اصناف  از اردیبهشت سال گذشته آغاز و 300 هزار نفر از کسبه و بازاریان در کلاس‌های آموزش فقه بازار که در یک دوره 6 ساعته پیش بینی شده بود، شرکت کرده اند.

حسن‌پور با اشاره به اینکه حدود 600 واحد صنفی در زمینه تولید پوشاک درکشور وجود دارد که هیچ آماری از وضعیت تعطیلی و نیمه تعطیلی آنها نداریم ، گفت: قاچاق پوشاک در کشور بسیار زیاد است.

رئیس بسیج اصناف کشور افزود: بعد از دانه های روغنی بالاترین میزان واردات در بخش لوازم خانگی می باشد.

حسن‌پور اظهار کرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری ما نمی‌توانیم بگوییم که کل واردات ممنوع است ، کالاهایی که مشابه داخلی دارند ممنوع می باشند.

وی همچنین افزود: تا کنون برای این موضوع 20 فیلم کوتاه ساخته‌ایم که با هماهنگی صدا سیما از هفته آینده پخش خواهد شد.

رئیس بسیج اصناف کشور گفت: ستاد حمایت از صادرات و واردات را تشکیل داده‌ایم که با کشور‌هایی مثل سوریه و کشورهای آفریقایی در این زمینه مداکراتی صورت گرفته است.

مسئول بسیج اصناف با اشاره  به برگزاری نمایشگاه پوشاک ترک بیان کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت مجوز برپایی نمایشگاه پوشاک ترک در 13 شهریور ماه را داده است، ایا این اقدام با اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولیدات داخلی مطابقت دارد؟ به جد پیگیر این ماجرا هستیم و در همین خصوص نامه نگاری با وزیر صنعت و معاون اول رئیس جمهور خواستار جلوگیری از برپایی چنین نمایشگاهی شدیم.

در پایان 13 راهکار عملی کارگروه اقتصاد مقاومتی اصناف و بازاریان آماده بهره برداری می باشد.

برای دانلود «اینجا» کلیک کنید.

ارسال نظرات