موسوی لارگانی در گفت‌وگو با «بسیج»:

توافق فعلی با FATF غیرقانونی است

نماینده مردم فلاورجان گفت: قانونی در مجلس مصوب شده که گروه‎هایی که با استکبار جهانی مبارزه می‎کنند جزو مصادیق تروریسم نیستند، ازاین رو امضای چنین قراردادی برای امضا کنندگان آن یک کار خلاف قانون است.
کد خبر: ۸۷۲۷۹۸۶
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۳
حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج در خصوص انتشار بخش هایی از توافق تیم بانکی ایرانی با FATF تصریح کرد: این توافق نامه یک سری ایراداتی به همراه داشت مخصوصا سرکشی به حساب‎های شخصی مردم که مغایر با قانون است چراکه نمی‎توان به کشورهای دیگر اجازه دهیم که در حساب‎های بانکی ما چه حساب‎های شخصی مردم و چه حساب‎های دولتی سرکشی کنند.

موسوی لارگانی با تاکید براینکه گروه‎های انقلابی و مبارز که در فلسطین و دیگر کشورها در مقابل استکبار جهانی و صهیونیست‎ها ایستادند و با آنها مبارزه می‎کنند و جزو مبارزین با سلطه و نظام استکباری و مبارزین با کسانی هستند که تروریسم را پرورش می‎دهند، عنوان کرد: قانونی نیز در مجلس شورای اسلامی مصوب شده که این گروه‎هایی که با استکبار جهانی مبارزه و از مظلومیت ملت‎ها دفاع می‎کنند جزو مصادیق تروریسم نیستند، ازاین رو امضای چنین قراردادی برای امضا کنندگان آن یک کار خلاف قانون و شرع مقدس اسلام است.

نماینده مردم فلاورجان در ادامه تاکید کرد: یکی از مشخصه‎های انقلاب ما همواره دفاع از مظلومان جهان بوده و چشم امید مظلومین جهان به کشور اسلامی ماست.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: باید توجه کرد در درجه اول  یک چنین قراردادهایی با اجازه مجلس باید باشد و اگر هم چنین اجازه‎ای بوده نباید با این قراردادها تن به ذلت داد و زیر بار ظلم و فشار و قدرت طلبی یک سری کشورها و گروه‎ها برویم.

موسوی لارگانی با بیان اینکه یکی از مهمترین وظایف مجلس نظارت بر اجرای قوانین و قراردادها و توافق نامه‎هاست عنوان کرد: طبق قانون این قراردادها و توافق نامه‎ها باید در صحن علنی مجلس مطرح شود، اما دولت ادعا می‎کند که برخی از این توافق نامه‎ها نیاز به نظر مجلس نیست ولی نباید قراردادهایی بسته شود که مانند قراردادهای نقتی، تا مدت طولانی ایران را گرفتار یک سری شرکت‎های سلطه گر کند.

وی در خاتمه یادآور شد: بعد از این همه شهیدی که دادیم و مبارزه‎ای که ملت ایران در زمان طاغوت داشتند و استکبار جهانی را از این کشور بیرون انداختند، یک چنین اقدامی  که دو مرتبه  زیر بار چنین قراردادهایی برویم، اقدام درستی نیست.
ارسال نظرات
آخرین اخبار