نماینده بندرعباس در گفت‌وگو با «بسیج»:

معاون حقوقی رییس جمهور، حسین فریدون را به دادگاه معرفی کند

حسین هاشمی گفت: این گونه نباشد که گفته شود ابعاد پشت پرده این پرونده روشن شود و در مقابل پرونده‎های دیگر را کتمان نگه داریم!
کد خبر: ۸۷۲۷۹۳۲
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۳
حسین هاشمی نماینده مردم بندرعباس در مجلس در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج در خصوص اظهارات معاون اول رئیس جمهور مبنی بر اینکه باید ابعاد پنهان و دست‎های پشت پرده پرونده بابک زنجانی روشن شود اظهار داشت: این حرف درستی است اما باید در موضوعات و پرونده‏‎های دیگر نیز اتفاق صورت گیرد و اینگونه نباشد که گفته شود ابعاد پشت پرده این پرونده روشن شود و در مقابل پرونده‎های دیگر را کتمان نگه داریم.

نماینده مردم بندرعباس در ادامه تاکید کرد: دستگاه‎های قضایی و امنیتی و نظارتی حتما باید پشت پرده پرونده‎های مختلف فساد را مشخص کنند چه در بحث بابک زنجانی و چه در خصوص فیش‎های نجومی.

هاشمی در واکنش به اظهارات اخیر معاون حقوقی رئیس جمهور نیز مبنی بر شکایت از منتقدین رئیس جمهور با بیان اینکه توهین به هیچ مقامی درست نیست ولو دیدگاه سیاسی آن با ما تفاوت داشته باشد گفت: اما نقد باید صورت گیرد؛ نقد مصلحانه و منصفانه برای جامعه ما لازم است و اگر ایرادی به دولت وارد است به خصوص افراد مسئول باید نسبت به آن نقد داشته باشند، اما گاهی اوقات نقدی هم که صورت می‎گیرد توهین تلقی می‎شود، در صورتی که نقد و توهین را باید از هم جدا کرد.

وی تاکید کرد: در این راستا به جای شکایت از منتقدین این انتظار وجود دارد که اگر آقای حسین فریدون برادر و دستیار ارشد رئیس جمهور با پرونده فساد اقتصادی و حقوق‎های نجومی ارتباطی دارد ضمن برخورد دستگاه‎های ذی ربط مثل سازمان بازرسی و دستگاه قضایی، بهتر است که معاون حقوقی رئیس جمهور و حتی خود رئیس جمهور در این زمینه پیش قدم شوند و او را به دادگاه معرفی کنند.

نماینده مردم بندرعباس در خاتمه با بیان اینکه قانون اساسی تاکید می‎کند که نباید با کسی تعارف کرد و این گونه نباشد که فرد متخلفی که مسئولیت دارد مصون بماند اما آن کسی که مسئولیت ندارد زیر تیغ قرار دهند یادآور شد: دأب خیلی از بزرگان ما نیز این گونه بوده که با توجه به اینکه هم مسئولیت قضایی و هم مسئولیت نظارتی داشتند، در صورت تخلف فرزندشان اقدام به معرفی او به دادگاه ‎کردند حتی برخی از آنها شخصا فرزند خود را محاکمه و  برای او حکم صادر کردند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار