کارشناس ارشد خانواده در گفتگو با«بسیج»مطرح کرد

معضل زنان خیابانی؛ آفتی برای کانون گرم خانواده

مشاور خانواده گفت: معضل زنان خیابانی همچون ویروس مسری است که می تواند یک آفت جدی برای خانواده ها و روابط متعهدانه افراد باشد وبه تدریج کانون خانواده را حذف کند.
کد خبر: ۸۷۲۷۳۷۶
|
۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰

سارا گلستانی کارشناس ارشد و مشاور خانواده در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج با اشاره به معضل زنان خیابانی در سطح شهر و آسیب های ناشی از آن اظهار داشت: مسلماً وجود هر معضل اجتماعی در سطح جامعه بر زندگی تک تک افراد تأثیر خود را خواهد گذاشت.

وی افزود: بخشی از علت افزایش معضل زنان خیابانی بر طرف نشدن نیازهای روانی، عاطفی، جنسی و اقتصادی آنها و همچنین کم شدن روابط متعهدانه و ماندگار است؛ هر فردی باید امنیت روانی داشته باشد و خیال افراد از بابت چگونه برطرف کردن نیاز های عاطفی و روانی خود حدأقل در طول یک سال زندگی راحت باشد.

این مشاور خانواده در ادامه بیان داشت: در نتیجه برطرف نشدن نیاز های اساسی افراد سطح استرس، اضطراب، نگرانی و هیجانات زندگی افراد بالا می رود و به نسبت، رفتارهای هیجانی و رفتارهایی که از تعادل روحی خارج است بیشتر می شود؛ بخشی از این مسئله هم به دلیل روابط جنسی آزاد افراد شکل می گیرد.

گلستانی با اشاره به آسیب های ناشی از معضل زنان خیابانی بر جامعه خاطر نشان کرد: باید اذعان کنیم هرچه تعداد افرادی که خارج از تعهد رابطه برقرار می کنند افزایش یابد به ضرر تمام افراد جامعه خواهد بود؛ چراکه این معضل همچون ویروس مسری است که می تواند یک آفت جدی برای خانواده ها و روابط متعهدانه افراد باشد و به تدریج کانون خانواده را حذف کند.

این کارشناس ارشد خانواده با بیان راهکارهایی برای رفع معضل زنان خیابانی تصریح کرد: مسئولان ذیربط باید برای برطرف کردن این معضل جدی و ساختار خانواده که در حال نابودی است فکر اساسی و کمک کنند، لازم است افراد جامعه  به صورت شفاف چگونگی برطرف کردن  نیاز های روانی، عاطفی و جنسی خود را به صورت سالم یاد بگیرند تا کمتر دچار آسیب شوند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار