نقوی حسینی در گفتگو با«بسیج»:

مسئولیت اصلی حل معضلات اجتماعی بر عهده دولت است

نماینده مردم ورامین در مجلس گفت: مسئولیت اصلی حل معضلات اجتماعی بر عهده دولت است؛ دولت باید ساز و کار دقیقی را برای جلوگیری از وقوع آسیب های اجتماعی فراهم کند و به درمان افراد آسیب دیده بپردازد.
کد خبر: ۸۷۲۶۹۰۵
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۱

سید حسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج با اشاره به معضلات اجتماعی همچون تکدی گری و زنان خیابانی در کلانشهرها و آسیب های ناشی از آن در جامعه اظهار داشت: در حال حاضر با گسترش شهر ها و تراکم جمعیت، پدیده شهر نشینی و الگوهای سکونت رواج زیادی یافته و الگوهای زندگی تغییرات بسیاری کرده است.

وی با اشاره به بحران اقتصادی در کشور و تاثیرات آن بر افزایش معضلات اجتماعی افزود: با حاکم شدن بحران اقتصادی در کشور و افزایش شدید آمار بیکاری و کاهش سطح درآمد خانواده ها مردم توان پرداخت هزینه های آموزشی، بهداشتی و فرهنگی را ندارند و در سبد زندگی آنها خبری از فعالیت های فرهنگی و اجتماعی نیست و آسیب های اجتماعی هم به شدت افزایش یافته است.

این نماینده مجلس در ادامه خاطر نشان کرد: متأسفانه مواد مخدر همه جوانان کشور اعم از دختر و پسر جامعه ما را به شدت تهدید می کند و حتی می توان گفت سطح این تهدید ها به دبیرستان ها و مدارس کل کشور کشیده شده است؛ رواج کارتن خوابی یکی دیگر از معضلات جدی در کلانشهر ها بوده که دختران و پسران جامعه ما شب ها در خیابان ها به سر می برند و این موجب گسستگی خانواده ها شده و مشکلات و مسائل دیگری را در پی خواهد داشت.

نقوی حسینی نقش عدم مدیریت شبکه های اجتماعی از سوی مسئولان مربوطه و ولنگاری فرهنگی را در تشدید آسیب ها و معضلات اجتماعی بسیار موثر دانست و تصریح کرد: هیچ کسی مخالف گسترش شبکه های اجتماعی نیست اما میزان اثرگذاری بر فکر و اندیشه جوانان و تخریب اعتقادات افراد، نحوه درست استفاده کردن از فضای مجازی و آگاهی دادن به خانواده ها و افراد برای استفاده صحیح از آن مسئله ای است که مسئولان باید به آن توجه کنند که متأسفانه از آن غافل هستند.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: مسئولیت اصلی حل معضلات و آسیب های اجتماعی بر عهده دولت است؛ دولت باید ساز و کار دقیقی را برای جلوگیری از وقوع آسیب های اجتماعی فراهم کند و به درمان افراد آسیب دیده و گرفتار مشکلات کارتن خوابی، اعتیاد، زنان خیابانی و متکدیان بپردازد.

وی یادآورشد: صحنه های بسیار دلخراشی از تهران در نیمه های شب در برخی مناطق وجود دارد، در بعضی از میدان های تهران در شب ها زن و مرد به چشم می خورند و این خیلی دردناک است، در بسیاری از پارک های تهران چرا باید شرایط و اوضاع اینگونه باشد؟

نقوی حسینی در خاتمه با اشاره به تأکیدات و هشدار های مقام معظم رهبری به دولت و مسئولان در رابطه با توجه ویژه به رفع آسیب های اجتماعی اظهار داشت: دولت باید برای پیشگیری و درمان آسیب دیدگان ناشی از معضلات اجتماعی راه حل اساسی را ارائه دهد تا این آسیب ها به حداقل برسند؛ مقام معظم رهبری در مورد آسیب های اجتماعی اطلاعات بسیار دقیقی دارند و همه گزارشات به ایشان می رسد؛ لذا دولت باید برای جبران 20 سال عقب ماندگی در حل آسیب های اجتماعی که مقام معظم رهبری نیز به آن اشاره فرمودند برنامه ریزی جدی کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار