در راستای فعالیت‌های محرومیت‌زدایی؛

حضور 50 جهادگر بسیجی در مناطق روستایی تفرش

50 جهادگر بسیجی با حضور در اردوهای هفت‌روزه جهادی در مناطق روستایی تفرش حضور پیدا کرده و در راستای محرومیت‌زدایی و سازندگی فعالیت خود را آغاز کردند.
کد خبر: ۸۷۲۶۵۹۷
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۶:۱۰
به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، اردوهای جهادی طرح هجرت 3 امروز با حضور بسیجیان تفرشی در روستای هفتان این شهرستان آغاز شد.

جهادگران بسیجی در این اردوی جهادی هفت‌روزه در راستای خدمت به مردم مناطق محروم این شهرستان گام برخواهند داشت، در این اردو 50 نفر از بسیجیان شرکت دارند.

برگزاری این اردوها در راستای فرمایشات و تدابیر مقام‌معظم رهبری برای خدمت به مردم مناطق محروم و روستایی و همچنین تقویت روحیه خودسازی و خودباوری است.

غنی سازی اوقات فراغت جوانان، کمک به دولت در خدمات رسانی، محرومیت زدایی و سازندگی با اولویت در روستاها و نقاط محروم و مرزی، کمک به شناسایی و ایجاد زمینه‌های اشتغال از اولویت‌های اردوهای جهادی است.

از ویژگی‌های این اردوها کوتاه مدت و زود بازده بودن،  فراگیر و گسترده بودن، فاقد پیچیدگی تخصصی و عام المنفعه و عمومی بودن است.

جلوگیری از فرسایش خاک، مراقبت و صیانت از جنگلها و مراتع، توسعه جنگلها، عرصه بهسازی و زیبا سازی مدارس(تمرین فعالیتهای گروهی،مهارت فنی، اعتماد به نفس، تقویت فرهنگ کار و تلاش)، عرصه اشتغال زایی، عرصه سلامت و محیط زیست، عرصه آموزشهای فنی و حرفه ای، عرصه علمی،آموزشی، مشاوره ای و کلاس های جبرانی و عرصه خدمت رسانی از عرصه‌های فعالیتی این اردوهاست.

انتهای پیام/

ارسال نظرات