عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع): مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم های داخلی

هشتاد درصد مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم های داخلی است

اقتصاد مقاومتی اقتصادی است که در شرایط دشواری، تهدید و دشمنی به کار می آید و اهداف آن استقلال اقتصادی و رفاه عمومی و پیشرفت است.
کد خبر: ۸۷۲۶۲۷۹
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۳
به گزارش خبرگزاری بسیج، دکترعبد الملکی عضو هیئت علمی دانشکده معارف اسلامی و اقتصاد و قائم مقام رئیس انجمن مدرسان اقتصاد مقاومتی در جمع خواهران بسیجی در خیمه شهدای بسیج ناحیه امام صادق(ع) در سلسله نشست های گفتمان انقلاب اسلامی با اشاره به برنامه ها و نقش های اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد مقاومتی اقتصادی است که در شرایط دشواری، تهدید و دشمنی به کار می آید و اهداف آن استقلال اقتصادی و رفاه عمومی و پیشرفت است.

قائم مقام رئیس انجمن مدرسان اقتصاد مقاومتی با اشاره به محورهای تحریم های داخلی وخارجی اظهار کرد: هدف اصلی دشمن از تحریم خارجی، فلج کردن زندگی مردم است ولی مردم ایران مردمی خلاق با پیشینه ملی و اسلامی و تاریخی و با موقعیت جغرافیای خوب و متدین هستند و با این تحریم ها فلج نمی شوند.

وی اذعان کرد: ۸۰% مشکلات ما ناشی از تحریم های داخلی است که شامل تحریم تولید کننده علیه مردم (احتکار محصولات)، تحریم مردم بر علیه تولید کننده (خرید کالای خارجی)، تحریم بانک بر علیه مردم، تحریم مدیران بر علیه مردم و تحریم جریان های سیاسی بر علیه مردم می شود.

عبد الملکی افزود: اقتصاد مقاومتی یعنی مذاکره کنیم برای حل مشکلات داخلی و برای عمل و اجرایی شدن هرکس باید جایگاه و سنگرش را در ۴ جبهه بشناسد و در حیطه سنگرش به بهترین نحو عمل کند.

وی در تشریح این ۴ جبهه گفت: این ۴ جبهه شامل جبهه علمی در قالب نظریه پردازی؛ جبهه فرهنگی در قالب گفتمان سازی که نقش مردم در این جبهه پر رنگ تر است؛ جبهه سیاسی در قالب مطالبه گری و امر به معروف و نهی از منکر اقتصادی از همه اقشار و مسئولین و جبهه اجرا و اقدام و عمل کردن که هرکس در هرجا و پست و مقامی است اقتصاد مقاومتی را  عمل کند.

این مدرس اقتصاد مقاومتی در ادامه به حیطه های ماموریتی و اجرایی هر یک از جبهه ها اشاره کرد و تشریح کرد: ایفای نقش در جبهه علمی ورود به عرصه تولید علم با رویکرد اسلامی و کمک به تکمیل نظریه اقتصاد مقاومتی و شناسایی حوزه های آسیب پذیر؛ ایفای نقش در جبهه فرهنگی در راستای تبیین و تقویت روحیه جهادی و خودباوری و خلاقیت، دانش و عقاید و احکام و آشنایی با اخلاق اقتصادی اسلامی و مبارزه با مفاسد اقتصادی که از جمله مشکلات جدی کشور نیز هست و کافی است با فرهنگ سازی صحیح و بدجلوه دادن مفسده و رفتار آنها در سطح اجتماع فرهنگ سازی خوبی داشته باشیم.

وی درایفای نقش درعرصه جبهه سیاسی و اجرایی اظهار کرد: در عرصه سیاسی با مطالبه موثر از همه گروه ها و اقشار و مسئولین و همراه با عمل و شروع از خود و درعرصه اجرایی در حیطه مصرف، تولید و مدیریت می توان ایفای نقش کرد.

عبدالمالکی تاکید کرد: به طور مثال در حیطه مصرف سهم هر خانواده ایرانی از واردات و خرید کالای خارجی به طور متوسط سیزده میلیون تومان و معادل از بین رفتن یک میلیون شغل در کشور است.

این استاد دانشگاه خاطر نشان کرد: عدم اسراف، پرهیز از تجمل و مصرف گرایی به خصوص در امر ازدواج و مراسمات و جهیزیه، تغذیه صحیح که باعث سلامت شخص و خانواده و کاهش هزینه های بهداشت و درمان و پرهیز از احتکار خانگی یعنی برای طولانی مدت خرید موادغذایی و خوراک خانواده تهیه نکنیم از مواردی است که در حیطه اجرایی می توان انجام داد.

IMG_5019 IMG_5012 IMG_5030 IMG_5009

ارسال نظرات