امام جمعه دره شهر گفت: نمی دانیم چه دستهایی درکار است که انتقادات و مشکلات مردم از صدا و سیمای استان پخش نمی شود.
کد خبر: ۸۷۲۶۰۸۳
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، به نقل از سیمره خبر؛ حجت الاسلام"محمدجواد قنبر بیگی" امام جمعه دره شهر در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: کشورهای استعماری مانند امریکا و اسرائیل تلاشها و راههای زیادی برای براندازی حکومتهای مردمی مانند ایران که منافعشان را به خطر می اندازد بکار می گیرد.

وی با بیان اینکه اولین برنامه راه اندازی جنگ نظامی است، اظهار کرد: راه اندازی جنگ هشت ساله توسط صدام بر علیه انقلاب نوپای ایران که منجربه شهادت بیش از۲۰۰ هزارنفرو خسارت هزار میلیاردی دلاری به کشور شد نمونه ای از رفتار استعماری و زیاده خواهی این کشور ها است.

قنبر بیگی ترورسران انقلابها را دومین نقشه استعمارگران دانست و افزود: ترور۳۰۰ دانشمند در هرج و مرج عراق و نیز ترور ۱۷هزار از سران علمی، سیاسی ایران نیز با دخالت و هزینه های مستقیم امریکا و اسرائیل توسط منافقین صورت گرفت.

وی تصریح کرد: این کشورهازیاده خواه بعد از سست کردن بنیان کشورها توسط حمله نظامی و ترور، به سراغ کودتا می روند که در این مورد نیز می توان به کوتایهای نافرجام نوژه در 28 مرداد در ایران اشاره کرد.

خطیب نماز جمعه دره شهربا بیان اینکه اخرین حربه دشمن جنگ اقتصادی است، یادآورشد: وضع تحریمهای فلج کننده اخرین تلاش این کشورها برای به زانو درآمدن جمهوری اسلامی بود که به فضل الهی، توجهات رهبری، ولایت وحضورمردم هیچ کدام ازاین کارها به نتیجه نرسید.

وی اقتصاد مقاومتی را تنها راه مبارزه با این حربه دانست وتصریح کرد: برای تحقق این هدف باید با دوری از شعار و همراه کردن عده ای مخالف با اقتصاد مقاومتی در بدنه دولت به دنبال پیشرفت و خودکفایی اقتصادی همیشگی کشور بود.

امام جمعه دره شهر در ادامه به مشکلات سد سیمره نیز اشاره کرد و افزود: این سد و نیروگاه باهزینه ای بالغ بر12 هزار میلیارد ریال با هدف منفعت رسانی به شهرهای پایین دست ساخته شد، اما عملا آب آن به سد خوزستان ریخته و برقش نیز توسط دولت به فروش می رسد.

وی با بیان اینکه فقط ضرر سد به مردم دره شهر رسیده است، یادآورشد: 80 درصد مردم این شهرستان به شغل کشاورزی مشغولند اما نبود سد تنظیمی به پمپاژها و زمینهای کشاورزی مردم لطمه فراوانی وارد کرده است.

حجت الاسلام قنبر بیگی افزود: بارها با بامعاون وزیر،استاندارو فرماندارراجب این موضوع صحبت شده اما این مسئله نتیجه ای نداشته است.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه قول سه سال پیش استاندار در مورد رفع مشکل سد تنظیمی، مقاوم سازی دیوارهای سد و نیز کانال کشی ابیاری مزارع پایین دست نیز هنوز اجرایی نشده است.

قنبر بیگی به بحث قول کانال کشی زمینهای کشاورزی نیز اشاره کرد و افزود: تاطرح آماده واعتبارقرارداده شود،تخصیص بخورد،سیاسی کاریها اجازه دهد، سالها طول خواهد کشید و در این میان فقط کشاورزان لطمه خواهند خورد.

وی تصریح کرد: ازمسولین انتظار می رود بایک طرح جدی واضطراری مقاوم سازی پمپها، رهاسازی پیوسته آب باحجم کمتروجبران خسارت وزیان کشاورزان را جزو برنامه جدی خود قرار دهند.

حجت الاسلام قنبر بیگی در ادامه با انتقاد از صدا و سیمای استان گفت: نمی دانیم چه دستهایی درکار است که انتقادات و مشکلات مردم از این رسانه پخش نمی شود.

امام جمعه دره شهر با بیان اینکه از نظر صدا و سیما هیچ مشکلی در استان وجود ندارد، خاطرنشان کرد: وقتی مشکلات استان که سربه فلک می کشد از رسانه پخش نمی شود مسئولان چگونه از این موضوع اطلاع پیدا کنند.

ارسال نظرات