خبرهای داغ:
رئیس پلیس فتا در شهرستان نهاوند:

بیشترین کاربران شبکه اجتماعی تلگرام ایرانی هستند

رئیس پلیس فتا در شهرستان نهاوند گفت: کشورهای آمریکا و انگلیس کمترین کاربران شبکه تلگرام را دارند و بیشترین موارد استفاده در ایران است.
کد خبر: ۸۷۲۵۷۲۳
|
۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۷
بیشترین کاربران شبکه اجتماعی تلگرام ایرانیان هستند

درویشی در گفتگو با خبرنگار بسیج در نهاوند با بیان اینکه اینترنت جاده یک طرفه است، اظهار داشت: و کسانی که وارد آن می‌شوند هیچ‌گونه اطلاعی از پیرامون خود وپیچ وخم های آن ندارند وحوادثش مانند سرقت داده‌ها، کلاهبرداری‌ها و نشر تصاویر وغیره در وصل شدن به اینترنت متوجه کاربران خواهد بود .

وی افزود: به محض وصل شدن به اینترنت و شبکه‌های اجتماعی پیام‌رسان تمام داده‌ها و محتویات قابل استفاده کاربر در مرکزی جهانی ذخیره شده و احتمال نشر آن وجود دارد.

رئیس پلیس فتا در شهرستان نهاوند تصریح کرد: یکی از شبکه‌های اجتماعی که به طور گسترده توسط ملت ایران مورد استفاده قرار می‌گیرد شبکه پیام‌رسان تلگرام است که بنا به گفته کارشناسان بیشترین کاربران آن ایرانی‌ها هستند.

وی ادامه داد: گردانندگان اصلی شبکه تلگرام، کشورهای آمریکا و انگلیس و مرکز آن نیز سوئیس است که به محض وصل شدن به این شبکه کل داده‌ها بنا به توافق صورت گرفته با کاربر که با زبان انگلیسی است در اختیار شبکه قرار گرفته و کاربر حق هیچ گونه شکایتی را در صورت بروز مشکلات و درز اطلاعات نمی‌تواند داشته باشد.

درویشی ابراز داشت: کشورهای آمریکا و انگلیس کمترین کاربران این شبکه را دارند و بیشترین موارد استفاده در ایران است .

وی افزود: حدود 40 میلیون از کاربران اینترنتی از شبکه اجتماعی پیام‌رسان تلگرام استفاده می‌کنند که متاسفانه در اکثر موارد در راستای هرزه‌نگاری و غیر اخلاقی استفاده می‌شود .

رئیس‌ پلیس فتا اظهار داشت: اخیرا هکرها توسط برنامه‌ای طراحی شده گوشی‌های اندروید را حتی در خیابان و با در دست داشتن وسایل الکترونیکی هک می‌کنند و اطلاعات و داده‌های آنها را سرقت می‌کنند و حتی در زمانی که از گوشی تلفن همراه استفاده‌ای نمی‌شود در منزل فیلمبرداری می‌کند .

وی افزود: در کشورهای سازنده این شبکه پیام‌رسان اجتماعی هنگام ورود به منزل گوشی در قفسه‌ای گذاشته می‌شود و بعد وارد می‌شوند اما متاسفانه در ایران اینگونه نیست .

درویشی در ادامه راهکارهایی برای استفاده مناسب از گوشی تلفن همراه ارائه کرد و افزود: هیچ‌گونه فایل شخصی در گوشی متصل به اینترنت نداشته باشیم و فایل‌های شخصی در حافظه جداگانه باشد و رمز و پسورد جداگانه داشته باشد .

وی با بیان اینکه گوشی وسیله مطمئنی نیست تصاویر وعکسهای شخصی در آن نداشته باشیم، ادامه داد: سعی شود به پاسخ کسانی که به شما اعلام می‌کنند یکسری عدد و رقم را وارد گوشی کنید و شارژ مجانی بگیرید توجهی نکنید تا مورد هک قرار نگیرید .

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار