جشن دهه کرامت در بروجن

جشن دهه کرامت و امامت و تکریم مقام دختر در پارک ملت شهر بروجن برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۲۴۷۰۸
|
۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ این مراسم جشن با قرائت آیات روح بخش قرآن کریم آغاز شد و سرهنگ پاسدار علی کیهانی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بروجن در ادامه ضمن عرض تبریک دهه امامت و کرامت و گرامیداشت روز دختر و ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها ، از بانوان حاضر در مراسم خواست تا کریمه اهلبیت سلام الله علیها را الگوی خود در زندگی قرار دهند.

در ادامه این مراسم، حجت الاسلام ملک پور نیز با تبریک این ایام، به تشریح فضایل حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها پرداخت.

وی، افزود: عظمت و مقام حضرت معصومه (سلام الله علیها ) بسیار بالاست به طوری که کسی قادر به توصیف صفات اخلاقی و رفتاری ایشان آن گونه که شایسته ایشان هست، نیست و در توصیف مقام ایشان عاجز می ماند.

وی به حدیثی از امام صادق(علیه السلام )اشاره کرد و گفت: هرکس ایشان را در قم زیارت کند بهشت بر او واجب می شود و این پاکدامنی و عظمت مقام و شان شخصیتی ایشان را نشان می دهد.

ملک پور، همچنین اشاره ای به نام گذاری این بانوی بزرگوار در دوران قبل از ولایت ایشان کردند که امام صادق در هنگام ولایت امام موسی کاظم(علیه السلام )، این نام را برای ایشان انتخاب کردند.

وی، از والدین خواست که در انتخاب نام نیکو برای فرزندانشان کوشا باشند و گفت: یکی از حق و حقوقی که فرزندان بر والدین دارند انتخاب نام نیکو و گذاشتن نام اهل بیت برآنها می باشد؛ چرا که نام نیک خود اثرات وضعی برخلق وخوی افراد دارد.

پایان بخش این جشن،مولودیه خوانی آقای امامی زاده از ذاکران و مداحان اهلبیت عصمت و طهارت علیه السلام بود.

ارسال نظرات