تبدیل تامین اجتماعی به حیات خلوت افراد مساله دار

آقای عبدالحمید رحمانی خلیلی فرزند عبدالرحمن رئیس هیات مدیره و مدیرعامل اسبق شرکت دخانیات از حیث اتهام تصرف....
کد خبر: ۸۷۲۳۰۴۸
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۷
به گزارش خبرگزاری بسیج، شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی ( شستا) که بیش از 10 درصد ارزش بورس اوراق بهادار تهران را داراست به جای آنکه امانتدار سرمایه‌های مردم در تامین اجتماعی باشد، به حیاط خلوت دولت اعتدال برای بکار گمارندن افراطیون اصلاح‌طلب و افراد مساله دار سمت‌های مدیریتی آن تبدیل شده به نحوی که پس از انتصاب یک چهره رد صلاحیت شده بر راس هولدینگ نفتی شستا، زمزمه هایی برای ورود عبدالحمید رحمانی خلیلی و فیاض زاهد گیلانی به جمع دیگر مدیران قبیله ای این شرکت شنیده می شود.

رجانیوز؛ چند روز قبل خبر تغییر مدیریت در شرکت سرمایه گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) از شرکت های ذیل شستا و نشستن محمد حسن پیوندی از اقوام خانواده فریدون بر صندلی ریاست آن در خبرگزاری های رسمی کشور منتشر شده بود و بر اساس شنیده های خبرنگار رجانیوز اضافه شدن عبدالحمید رحمانی خلیلی و فیاض زاهد گیلانی نیز به جمع مدیران شستا در دستور کار قرار گرفته است.

این انتصابات در حالی صورت می پذیرد که رحمانی و زاهد سوابق مشخصی در زمینه قضایی دارند.  در تاریخ 16/03/1390 طبق اطلاع‌رسانی روابط عمومی مجتمع قضایی امور اقتصادی، پرونده رحمانی خلیلی (مديرعامل سابق شرکت دخانيات/ ايران) و کریم ملک‎آسا با اعلام شکایت از سوی اداره‎ کل کاشف مرکز حفاظت و اطلاعات قوه‌ قضاییه و اداره‎کل حقوقی و قضایی معاونت اطلاعات وزارت اطلاعات در دستور کار مجتمع قضایی امور اقتصادی قرار گرفت.

بر اساس این گزارش متهمان پرونده پس از تشکیل هیات مدیره اقدام به خرید ملکی برای ساختمان ستادی شرکت دخانیات کردند که علاوه بر قیمت بسیار بالاتر از قیمت کارشناسی شده هزینه‌های بازسازی این ساختمان نیز 70 درصد مبلغ کل ساختمان شده است و از این طریق موجب تضییع اموال دولتی شده‌اند. در خصوص فروش ضایعات شرکت دخانیات نیز بدون رعایت کردن تشریفات مربوط به مزایده، ضایعات را کمتر از قیمت کارشناسی به فروش رسانده و موجب تضییع اموال دولت شدند.

 


نامبردگان با خرید بن‌های شهروند و عدم ثبت تخفیف 3 درصدی آن به شرکت دخانیات و همچنین پرداخت کمک‌های بلاعوض بدون تصویب هیات مدیره موجب تصرف غیرقانونی در اموال دولتی شدند. شعبه 68 دادگاه تجدیدنظر استان تهران با در نظرگرفتن محتویات پرونده و دفاعیات متهمان در خصوص اتهامات وارده حکم قطعی محکومان پرونده را به اعلام کرد که شرح این حکم برای رحمانی خلیلی به شرح زیر است:

 آقای عبدالحمید رحمانی خلیلی فرزند عبدالرحمن رئیس هیات مدیره و مدیرعامل اسبق شرکت دخانیات از حیث اتهام تصرف غیرقانونی در اموال و وجوه دولتی به میزان 3 میلیارد و 296 میلیون و 572 ریال به پرداخت جزای نقدی به مبلغ سیصد میلیون ریال (300 میلیون ریال) در حق صندوق دولت و همچنین از حیث اتهام اهمال و تفریط در انجام وظیفه منجر به تضییع اموال و وجوه دولتی به میزان 41 میلیارد و 756 میلیون و 263 هزار و 523 ریال و تعداد 10 میلیون و 620 هزار قطعه هالوگرام به تحمل 74 ضربه شلاق تعزیری محکوم شد.

 فیاض زاهد نیز مسئول دفتر سیاسی حزب همبستگی بود که به حزب اعتماد ملی پیوست و یکی از تحریک‌کنندگان کروبی به تندروی بود. وی مدتی عضو تیم گرداننده روزنامه‌های اعتماد و اعتماد ملی بود و در بحبوحه فتنه 88 بازداشت شد. وی در مصاحبه با سایت تقاطع، تسخیر سفارت آمریکا و اعدام سران رژیم طاغوت را تندروی زمان انقلاب و مستی توده‌ها توصیف کرد و مدعی شد: پس از انقلاب مستبدانی ظهور کردند که خود دچار نوعی استبدادزدگی بودند.
زاهد در عین حال گفت: ما نه از انقلاب سال 57 خاطره خوبی داریم و نه سن و سال ما دیگر اجازه انقلاب می‌دهد.

 


به نظر می رسد شستا و تاپیکو حیات خلوتیدر بکار گماردن افراد مدنظر خود بر پست های حساس شرکت ها و نهادهای مالی ذیل مجموعه های تامین اجتماعی می باشند. پیش از این علي صدقي رفيق و شريک حسين فریدون با فشار وي به ربيعي و طيب نيا،‌ وزرای کار و اقتصاد به عنوان مديرعامل بانک رفاه (بانک عامل سازمان تامین اجتماعی و ذیل شستا) منصوب شد. علی رستگار سرخه ای از اعضای اصلی باند سرخه که به اتهام فساد مالی توسط دستگاه قضایی در بازداشت به سر می برد نیز با فشار حسین فریدون به عنوان نماینده تاپیکو در هیأت مدیره بانک ملت و مدیرعاملی آن قرار گرفت و حتی پس از عزل وی توسط وزیر اقتصاد از سمت مدیرعاملی با فشار فریدون به عنوان نماینده تاپیکو در هیأت مدیره بانک ملت ابقاء شد.

اعمال نفوذ در فرآيند انتصاب مديران عامل نهادهای سرمایه ای سازمان تامین اجتماعی براي جريان‌هاي قدرت و ثروت بسيار مهم است. سلطه بر کوهي از پول ميتواند تامين مالي عوامل و حتي هزينه‌هاي انتخاباتي و سياسي را بسيار تسهيل کند. يکسال بيشتر از عمر دولت باقي نمانده و اسپانسرها انتظار دارند تا حمايت متقابل تسريع شود. اینجاست که شستا و تاپیکو بعنوان بزرگترین شرکت های سرمایه گذاری ایران، محفل قبیله ای حامیان فتنه و مفسدین اقتصادی می شود تا شاهد سقوط شاخص های اقتصادی در این نهاد مهم مالی باشیم بگونه ای که وضعیت صندوق های بازنشستگی کشور بسیار اسفناک گزارش می شود و شرکت های شستایی بورس اوضاع مالی خوبی را در دو سال گذشته از خود مخابره نکردند.

منبع: رجانیوز
ارسال نظرات