مسئول بسیج اساتید چهارمحال و بختیاری در گفتگو با «بسیج»:

هنرمندان با آثار خود ادبیات دفاع مقدس را گسترش دهند

استاد دانشگاه گفت: هنرمندان نسبت به آیندگان وظیفه دارند هم ارزش ها باید تبلیغ شود و هم ادبیات و فرهنگ دفاع مقدس به آیندگان منتقل شود تا بر اساس گذشته آینده را بسازیم.
کد خبر: ۸۷۲۳۰۰۱
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۸
احمدرضا بسیج مسئول بسیج اساتید چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج با اشاره به جای خالی حماسه آفرینی ها و رشادت های رزمندگان در حوزه ادبیات و شعر گفت: در همه کشورها و نظام ها بعد از دوران جنگ و فروریختن نارحتی ها، افرادی که دارای تخصص های مختلف هستند برای انعکاس پیروزی های خود دست به کار می شوند.

وی افزود: مثلا دیدیم که چگونه نویسندگان و ادبا و شاعران کشورهایی مثل آلمان و روسیه و ژاپن بعد از بمباران ها در قالب فیلم و داستان و دیگر حوزه ها از ارزش های ملی خود در این قالب ها دفاع کردند تا به نسل های بعدی گسترش دهند.

استاد دانشگاه گفت: اینها صفات خوبی است که باید الگو بگیریم، مثلا در تاریخ اسلام هم مورخین به دقت حوادث را نوشتند و بیش از 40 هزار کتاب تاریخی داریم و در مورد دفاع مقدس هم انتظار می رفت که بعد از هشت سال دفاع مقدس که در تاریخ بشری بی نظیر بود این دلاوری ها در قالب ادبیات و دیگر حوزه های هنری بیش از اینها انعکاس یابد.

مسئول بسیج اساتید چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: روشنفکران و ادبا و شاعران و فیلم سازان باید ارزش ها را پاس بدارند و برای جوانان تبیین کنند.

استاد دانشگاه تصریح کرد: هنرمندان نسبت به آیندگان وظیفه دارند اما در صحنه میدانی این اتفاق نیفتاده و آنچه وجود دارد نسبت به کار شگرف رزمندگان ما ناچیز است، هم ارزش ها باید تبلیغ شود و هم ادبیات و فرهنگ دفاع مقدس به آیندگان منتقل شود تا بر اساس گذشته آینده را بسازیم.

مسئول بسیج اساتید چهارمحال و بختیاری افزود: مهمترین فرهنگی که باید به آن اهمیت داده شود فرهنگ شهادت و اخلاص است و جای تعجب دارد که مسئولان ما خیلی کمکی در این زمینه نمی کنند و نهادهایی مثل ارشاد و سازمان تبلیغات و حوزه هنری باید بیشتر از اینها کار کنند و کارهای صورت گرفته تا به امروز نسبت به ارزش های خلق شده خیلی اندک است و مسئولان در پیشگاه تاریخ مسئولند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار